"שוק ההון ממעיט ביכולת של מנהלי חברות התקשורת"

ערן יעקובי מדש ברוקראז': קבוצת בזק ממשיכה להיות סיפור של ערך ■ רמי רוזן מהראל: מניית בזק היא האופצייה המועדפת להשקעה בענף התקשורת

ענקית התקשורת בזק בניהולו של אבי גבאי ובבעלותו של שאול אלוביץ' סיכמה הבוקר (ה') את הרבעון הראשון של 2011 עם ירידה מינורית של 0.1% בהכנסות ל-2.9 מיליארד שקל לעומת הרבעון הראשון של 2010. בזק מציינת כי הכנסות הפעילות הקווית והכנסות משירותים סלולריים בפלאפון הושפעו שלילית כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות לרשתות סלולריות החל מה-1 בינואר 2011. מנגד, רשמה החברה גידול בהכנסות כתוצאה מצמיחה בהכנסות חברת פלאפון, בעיקר מציוד קצה ואיחוד תוצאות וואלה.

ערן יעקובי, מנהל מחלקת המחקר בדש ברוקראז', מציין בתגובה לדוחות כי קבוצת בזק ממשיכה להיות סיפור של ערך, בעיקר נוכח התמורות הרגולטוריות בענף. "מאחר ותוצאות הרבעון דומות לתחזיותינו והחברה אינה משנה את ההנחיה לשנה כולה, אנו ממשיכים להמליץ תשואת יתר עם מחיר יעד של 10.5 שקל".

הנקודה העיקרית שכדאי לקחת מהדו"חות היא תוצאות פלאפון, ההערכות שלה ל"מהפכה" בענף וההשלכות של תוצאות אלה על ענף הסלולר כולו. הגדולה היא לייצר תוצאות מצויינות תוך עבודה נכונה בתחום הציוד והגלישה סלולרית לקראת כניסת מתחרים חדשים לענף.

לטעמנו, אומר יעקובי, פלאפון סגרה רבעון מדהים. החברה גייסה כ-23 אלף מנויים ברבעון. שמרה על יציבות ב- ARPU למרות הסביבה הרגולטורית הקשה - ירידת דמי הקישוריות שגרעה כ-213 מיליון שקל וביטול קנסות היציאה שהביאו לגידול בנטישה לשיעור של 4.3% לעומת 3.9% ברבעון המקביל.

שיעור מנויי הרשת החדשה מסך מנויי החברה עומד על 51%, כך שגם כאן עדיין יש פוטנציאל לא מבוטל, למרות התחרות והרגולציה, להגדיל הכנסות ורווחיות. שיעור ה- EBITDA ברבעון עמד על כ- 37.2%. "שיעור הרווחיות הגבוה צפוי לאור קיזוז דמי הקישוריות מההכנסות וחלק ניכר ממנו מההוצאות, אולם המספר האבסולוטי של 539 מיליון שקל הוא הסיפור המדהים".

"החברה מכרה ציוד קצה בכ-500 מיליון שקל - יותר משליש מההכנסות. אנו ממשיכים לראות במכירות אלה כמנוע צמיחה רווחי גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך ע"י הגדלת שיעור ההכנסות מגלישה וע"י הקטנת שיעור הנטישה. פלאפון מובילה בשיעור ההכנסות מתוכן עם 32% מסך הכנסות השירותים. פלאפון עובדת נכון בשנה קשה זו ולהערכתנו ממוצבת היטב גם להמשך שנה טובה וגם לקראת כניסת מתחרים חדשים לענף. אנו מעריכים כי פוטנציאל אסטרטגיית ה- MVNO של החברה דווקא חיובי לאור מכרזי התדרים האחרונים", אומר יעקובי.

"אנו ממשיכים להאמין כי שוק ההון נותן הרבה יותר מדי קרדיט למשרד התקשורת וממעיט ביכולתן, הלא מתוקשרת בימים אלו, של מנהלי חברות התקשורת הוותיקות", אומר יעקובי.

הראל פיננסים: בזק המועדפת בענף התקשורת

רמי רוזן, מנהל מחלקת המחקר בהראל פיננסים, מציין כי "התוצאות העסקיות של בזק לרבעון הראשון של 2011 הן בהתאם לתחזיות שלנו. הנקודות החזקות היו התוצאות שפלאפון ו-YES השיגו במהלך הרבעון. התוצאות של הפעילות הקווית היו מעט חלשות אבל בסך הכל בהתאם לצפי וכך גם לגבי התוצאות של בזק בינלאומי. התוצאות החזקות של פלאפון נובעות ממכירה גבוהה של מכשירי קצה ואנו מעריכים כי ברבעונים הקרובים יוצגו תוצאות נמוכות יותר על רקע התגברות התחרות בענף הסלולר (תחילת פעילות של המפעילים הוירטואליים במהלך המחצית השניה של 2011)".

לגבי הפעילות של YES מציין רוזן כי כל עוד השוק הוא למעשה דואופול ואין מתחרים נוספים (טלוויזיה על גבי האינטרנט למשל) ביטול קנסות היציאה לא אמור לפגוע ב-YES ובהוט. תחרות שכזאת עשויה לצמוח מכיוון מכשיר העידן + שפרטנר מעוניינת לכלול בחבילת השירותים שתציע ללקוחותיה.

על רקע התמורות הצפויות בענף התקשורת שמתרחשות בעיקר בתחום הסלולר אבל צפויות לגלוש גם לתחומים אחרים, בהראל סבורים כי מניית בזק היא האופצייה המועדפת להשקעה בענף התקשורת וזאת בזכות תשואת דיבידנד הגבוהה בענף (גבוהה בכ-4% לפחות מזו של המתחרות), מבנה מאזן חזק, ודומיננטיות עסקית במספר רב של פעילויות בענף התקשורת, כאשר פרטנר וסלקום, לפי שעה ממוקדות בתחום הסלולרי בלבד.

מגדל שוקי הון: תוצאות טובות המדגישות שוב את האטרקטיביות של בזק

אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר הסל סייד במגדל שוקי הון, אומר כי "בזק הציגה תוצאות טובות תוך עקיפת התחזיות שלנו. השורה התחתונה - רווח נקי של כ-407 מיליון שקל המושפע מהוצאות מימון ומיסוי נמוכות יחסית מעל לצפי שלנו לכ-327 מיליון שקל. התוצאות היו טובות ומדגישות שוב את האטרקטיביות של בזק".