הטיפ היומי: מניה סולידית שיכולה לעלות ב-14%

דויטשה בנק ממליץ לקנות את מניית סייפווי בעקבות הדוחות הכספיים שפרסמה לאחרונה החברה

סייפווי האמריקנית (Safeway, סימול: SWY) היא אחת מקמעונאיות המזון ותרופות המרשם והמדף הגדולות ביותר בצפון אמריקה, עם 1,712 סופרמרקטים בארה"ב ובקנדה, ורשת נרחבת של ייצור והפצה. החברה מוכרת מוצרי מזון גם דרך האינטרנט, ומפעילה בנוסף רשת של תחנות דלק המצויות בכ-20% מהמתחמים שלה. היא פעילה גם במקסיקו באמצעות החזקה בחברת קמעונאות מזון מקומית.

SWY הציגה תוצאות טובות לרבעון הראשון של 2011: רווח נקי למניה של 0.29 דולר - מעל הקונצנזוס; ומכירות בחנויות זהות שעלו ב-0.4% מהרבעון קודם. מדובר בעלייה רצופה של חמישה רבעונים. החברה מצליחה לגלגל אל הלקוחות, המתאפיינים ברמת הכנסה גבוהה מהממוצע, את עליות המחירים במוצרי המזון, ללא התנגדות מיוחדת.

להערכתנו החברה צפויה ליהנות ממכירות משופרות, וצמיחה בשולי הרווח וברווח הנקי למניה ברבעונים הבאים. עם זאת, SWY מעריכה שהרווח הנקי למניה ברבעון השני יושפע לשלילה מרווחיות נמוכה מהדלק שהיא מוכרת. אנו סבורים שזו תהיה חולשה זמנית, וצופים מרווחים טובים יותר במחצית השנייה של השנה.

בעקבות התוצאות אנו מעלים את הרווח החזוי הנקי למניה ל-2011 מ-1.55 דולר ל-1.77 דולר. SWY מומלצת על ידנו "קנייה", ובהתחשב בתוצאות המעודדות של המכירות בחנויות זהות, ויכולתה לגלגל את עליות המחירים הלאה אל הצרכנים - אנו מעלים את מחיר היעד ל-28 דולר - כ-14% מעל מחיר המניה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של דויטשה בנק