הבנקים שוב אופטימיים: צופים גל עליות נוסף בבורסה

בלאומי והפועלים מעודדים מנתוני השקעות הזרים שפורסמו השבוע, מצפים לעונת דוחות כספיים טובה וחוזים עליות שערים בטווח הארוך

שבוע אחד בלבד לאחר האזהרות מהשקעה בבורסה עקב הסיכונים הגיאו-פוליטיים ויציאת המשקיעים הזרים, הבנקים הגדולים נשמעים אופטימיים יותר וטוענים כי המגמה החיובית בשוק המניות תחזור בטווח הארוך. בבנק הפועלים מדברים על ירידה במפלס הפחד של המשקיעים ואילו בבנק לאומי ממליצים על מניית טבע .

"עונת הדוחות הכספיים צפויה להיות טובה על רקע נתוני הכלכלה הריאלית החזקים של המשק המקומי", כותבים כלכלני לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון. "בהתחשב בכך וברמת המכפילים בה נסחר כיום שוק המניות המקומי, נראה כי בהסתכלות ארוכת טווח, במידה והסביבה הגיאופוליטית תתייצב, תתחדש המגמה החיובית".

נראה שבבנק לאומי מעודדים מנתונים שפרסם השבוע בנק ישראל, לפיהם בחודש מארס חזרו המשקיעים הזרים להשקיע בבורסה בישראל, בסכום של 89 מיליון דולר, וזאת לאחר המכירות שנרשמו בפברואר. בהשקעות הישירות נרשם גידול של 600 מיליון דולר - בעיקר בהיי-טק ובהובלה הימית. בלאומי מצפים גם לעונת דוחות כספיים טובה בישראל, ומתייחסים למניית טבע באומרם: "מחיר המניה נוח להשקעה".

כזכור, רק בשבוע שעבר הזהירו הבנקים מהשקעה בבורסה בשל המצב הביטחוני; אך שילוב של רגיעה בזירה הגיאו-פוליטית בשבוע האחרון, עלייה שבועית של 1.1% במדד המעו"ף ונתוני השקעות הזרים שפרסם בנק ישראל כנראה הרגיעו את הבנקים. בבנק הפועלים מדברים השבוע על הירידה בסטיות התקן המגולמות באופציות המעו"ף לרמה של 12.2%, מה שמעיד על ירידה במפלס הפחד של המשקיעים.

"הדשדוש בשוק המניות המקומי יימשך בטווח הקצר, כשבטווח הארוך הנתונים הכלכליים המצוינים של המשק יאפשרו מתן דלק לעליות שערים נוספות, אשר יניבו להערכתנו תשואה עודפת על פני האפיקים הסולידיים", כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם.