הדולר שוב החליף קידומת: היציג ירד ב-0.5% ל-3.485 ש'

בנק לאומי: הקורלציה בין שוק המט"ח המקומי לזה העולמי תימשך ■ האירו התחזק הודות לנתוני צמיחה חזקים שפורסמו בגרמניה

לאחר שפרץ אתמול את ה-3.5 שקלים לראשונה מאז ה-30 במארס, הדולר נסחר היום (ו') בהיחלשות מול השקל, בהתאם למגמה בעולם, ובעוד המשקיעים ממתינים לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל ביום ראשון בערב. המטבע האמריקני איבד 0.5% ושערו היציג נקבע ב-3.485 שקלים; האירו היציג עלה ב-0.5% ל-4.99 שקלים, הודות לנתוני צמיחה טובים שפורסמו בגרמניה, לפיהם הכלכלה הגדולה באירופה צמחה ב-1.5% ברבעון הראשון של השנה.

הדולר קפץ השבוע בכ-1.1% מול השקל על רקע התחזקותו מול האירו בעולם. בבנק לאומי ממשיכים להעריך כי המסחר בארץ ימשיך להתנהל בקורלציה עם שוק המט"ח העולמי, ומציינים בסקירה השבועית על שוק המט"ח כי "בלא התפתחויות גיאו-פוליטיות מהותיות ימשיך הדולר להיסחר בתקופה הקרובה מול השקל בדומה למגמת המסחר בעולם".

התחזקות הדולר בעולם החלה לאחר דחיית העלאת ריבית נוספת באירופה בשבוע שעבר, לאחר שנגיד הבנק המרכזי האירופי אמר כי העלאת ריבית בחודש יוני אינה בגדר דבר בטוח. בחדר המסחר של Klarity FX בסן פרנסיסקו אמרו לסוכנות רויטרס כי המסחר בדולר בעולם יתנהל בתקופה הקרובה בהתאם לציפיות הריבית באירופה, כאשר כל איתות להעלאת ריבית שם יחליש את הדולר, ולהיפך.

בשוק המט"ח ממתינים בדריכות לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל ביום ראשון בערב. לפי הערכות בשוק, הנתונים יצביעו על עלייה של 0.9% במדד אפריל, וכתגובה בנק ישראל יעלה את הריבית בסוף החודש ב-0.25% לרמה של 3.25%. לסוחרים בשוק המט"ח תינתן הזדמנות ראשונה להגיב לנתונים רק ביום שני בבוקר, שכן בימי ראשון אין מסחר במט"ח בישראל (למעט דרך האופציות).

[לאתר המט"ח]