3 שנים אחרי שהחברה הפסיקה להפיץ את מותג המחיות לתינוקות "גרבר", חברת גורי משיקה מתחרה ל"גרבר" של אסם תחת השם "הבחירה האורגנית". מדובר בסדרת מוצרי מזון אורגניים לתינוקות המיוצרת על-ידי חברתSUNVAL הגרמנית, שתושק בהשקעה של כ-2 מיליון שקל, ותימכר במחיר הגבוה ב-2 שקל למחית בהשוואה לגרבר.
לדברי עודד גורי, החברה מצפה לכבוש בתוך שנה נתח כספי של 10% מהקטגוריה ולהגיע בתוך 3 שנים לנתח כספי של 30% מהקטגוריה.
קטגוריית המחיות לתינוקות סובלת מזה מספר שנים מירידה מתמשכת שהחלה במשבר רמדיה וכן במציאת מתכת קדמיום ברמות גבוהות במחית גזר לתינוקות של "גרבר".
לפי סטורנקסט, ב-5 השנים האחרונות נרשמה ירידה של 20% במכירות הקטגוריה, מ-28.8 מיליון שקל בשנת 2005 ל-22.8 מיליון שקל בשנת 2010. בתקופה זו כוחו של המותג "גרבר" הלך ונחלש לטובת המותג "פרינוק" של חברת רנדי. בעוד שבשנת 2005 החזיק גרבר בנתח כספי של 72.3%, בשנת 2010 ירד נתח המותג ל-50.3% בלבד. בתקופה זו עלה המותג "פרינוק" מנתח כספי של 19.7% ל-36.5%. שיעור החדירה של הקטגוריה עומד בארץ על 40% בלבד, לעומת 80% בארה"ב.
"אסם לא משקיעה בקטגוריה. אנחנו מקווים שנוכל להביא את הבשורה הבריאה לקטגוריה ולהחזיר אליה את הצרכנים", אומר גורי.
קטגוריית מחית לתינוקות נתח שוק כספי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.