חברת הענק הגלובלית ג'ונסון אנד ג'ונסון עוסקת בפיתוח ומכירת מוצרים רבים בתחום הבריאות. החברה פועלת בשלוש חטיבות עיקריות: חטיבת התרופות המפתחת תרופות מקור; חטיבת מכשור רפואי; וחטיבת הצרכנות, המוכרת תרופות מדף, ומוצרי טיפוח, היגיינה ובריאות.
מניית JNJ הציגה לאורך השנים ביצועים טובים ויציבים, ועקפה את מתחרותיה והשוק (תשואה חיובית של 44% מ-1999 ל-2009 מול תשואות שליליות של 50% אצל מתחרותיה ו-19% ב-S&P 500). אך בשנתיים האחרונות החברה זייפה, עם תשואה חיובית של כ-8% בלבד מול כ-35% ב-S&P 500. הדבר נבע מבעיות בחטיבת הצריכה, עם ריקול של כמה מוצרים, ותפקוד לא טוב של חטיבת המכשור הרפואי. גם חטיבת הפארמה סבלה בשל רפורמת הבריאות בארה"ב וצעדי צנע באיחוד האירופי.
המעידות נסתיימו: JNJ היא חברת הלארג'-קאפ היחידה, בין אלו שאנו מכסים בארה"ב ובאיחוד האירופי, שתציג צמיחה מואצת ברווחים של כ-10% בכל שנה בשלוש השנים הקרובות. הסיפור הוא בחטיבת הפארמה - פוטנציאל מכירות אדיר (כ-11 מיליארד דולר בין 2010-2016) מתרופות חדשות, בעיקר מה-Zytiga, Telaprevir, וה-Xarelto; עם הוצאות מכירה נמוכות, שיגדילו את שולי הרווח. אנו גם צופים התייצבות בחטיבת המכשור הרפואי, וסבורים שהחברה ראתה תחתית בחטיבת הצרכנות.
בהתאם, אנו ממליצים על מניית החברה "קנייה", עם מכפיל 14 על רווחים חזויים ל-2012, תחת מחיר יעד של 77 דולר - גבוה ביותר מ-16% ממחירה הנוכחי.
* נכתב על ידי מחלקת המחקר של גולדמן זאקס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.