שר התקשורת משה כחלון, סימן יעד לפרסום המכרז לבחירת משקיע למיזם התקשורת של חברת חשמל. עד סוף חודש יוני מתכנן כחלון ביחד עם ועדת המכרזים לסיים את פרסום המכרז.
ועדת המכרזים יושבת באינטנסיביות במטרה לעמוד ביעד, וכרגע נראה שהבעיות העיקריות הן לוחות הזמנים לפריסת המיזם, וכן נושא הלקוחות העסקיים הגדולים והשאלה האם יוכל המיזם לחבר אותם ישירות.
לפי הבדיקות של ועדת המכרזים, הסיכוי שיבוא משקיע כשהוא חייב לרשת 80% מבתי האב בישראל בתוך 7 שנים, הוא קלוש.
הנושא הבעייתי השני הוא חיבור לקוחות עסקיים גדולים למיזם. הרעיון להכנסת המיזם לשוק הוא שהתשתית של חברת החשמל תהווה פלטפורמה שלישית של סיבים אופטיים, שיתחרה בהוט ובבזק, ושמי שישלוט בה לא יהיה גורם מקרב המפעילים, אשר ימכור את התשתית הזו למפעילים שמתחרי ם בהוט ובבזק, כדי ליצור שוק סיטונאי חלופי להוט ולבזק, ולכן נקבע שהמיזם לא יוכל למכור ישירות שירותי תקשורת לצרכן הסופי אלא למפעילים בלבד.
בעניין לוחות הזמנים לפריסה, קיים קונצנזוס שיש לאפשר הרחבה משמעותית של משך הפריסה, בשל המורכבות של המיזם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.