חברה יפנית המתמחה בפיתוח של רכבים חשמליים, SIM-Drive, טוענת שהשלימה פיתוח של מכונית חשמלית המסוגלת לעבור כ-330 ק"מ בין טעינה לטעינה. זאת, לעומת המכוניות החשמליות שכבר עלו על הכביש בחודשים האחרונים (כמו הניסאן ליף) או שעתידות לעלות על הכבישים בחודשים הקרובים (כמו הרנו פלואנס), שטווח הנסיעה שלהן עומד על כ-160 ק"מ.
למכונית, שעתידה להגיע לייצור המוני בשנת 2013, יש מנוע בכל אחד מארבעת הגלגלים שלה והיא מיועדת ל-4-5 נוסעים. למכונית שילדה סופר קלה, גורם נוסף שמאפשר טווח נסיעה גדול. לא נמסרו פרטים אודות עלותה.
בפיתוח המכונית השתתפו 34 חברות וארגונים, ביניהם מיצובישי מוטור וחברת ההנדסה IHI.
בארץ, נזכיר, לפני שבוע חשפה חברת בטר פלייס, לקראת ההשקה המסחרית בסוף השנה, את המכונית החשמלית שתשווק בישראל, הרנו פלואנס (Fluence Z.E). מחיר המכונית בגרסת הבסיס יעמוד על 122,900 שקל, לא כולל חבילת שירות. מחיר הגרסה היוקרתית יעמוד על 129,900 כולל ריפוד עור ואבזור נוסף.
עבור נהגים אשר נוסעים עד 20 אלף ק"מ בשנה, בטר פלייס תציע מנוי במחיר קבוע של 1,090 שקל בחודש (כולל מע"מ); עבור נהגים אשר נוסעים עד 23 אלף ק"מ בשנה, המחיר החודשי הקבוע יהיה 1,300 שקל לחודש; חבילת מנוי של עד 26 אלף ק"מ בשנה הינה 1,470 שקל לחודש; ונסיעה של עד 30 אלף ק"מ תחויב בעלות חודשית של 1,599 שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.