חברת דלק רכב שבשליטת גיל אגמון פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2011, אשר הצביעו על ירידה ברווח ובשולי הרווח על רקע התחזקות הין היפני ועלייה בעלות כלי הרכב שהובילה לקיטון בהיקף מכירות כלי הרכב של חברת מאזדה שמייבאת החברה.
הרווח הנקי והכולל של החברה לרבעון הראשון של השנה נפל ב-29% והסתכם בכ-114 מיליון שקל לעומת רווח נקי וכולל של כ-161 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בסך 115.8 מיליון שקל.
הרווח הגולמי לרבעון הראשון של השנה ירד ב-21% והסתכם בכ-137 מיליון שקל לעומת כ- 174 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, כאשר עיקר הקיטון ברווח נבע ממגזר כלי רכב. שעור הרווח הגולמי היה ברבעון הראשון כ-12% לעומת שעור של כ-16% ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר עקב התחזקות היין היפני ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שגרם לעליה בעלות כלי הרכב שנמכרו.
מחזור המכירות שעליו דיווחה דלק רכב דווקא עלה ברבעון הראשון של השנה ב-4.3% והסתכם בכ-1,139 מיליון שקל לעומת כ-1,092 מיליון שקל אשתקד.
החברה דיווחה כי במהלך הרבעון נמכרו 10,295 כלי רכב לעומת 9,706 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד. החלוקה הפנימית מעידה על כך שמכירות המאזדה ירדו ב-3.5% והסתכמו ב-7,611 כלי רכב, בעוד שבמותג פורד חל זינוק של 47% ומספר כלי הרכב שנמכרו הסתכם ב-2,684 כלי רכב של פורד.
נציין כי ברבעון זה כמות כלי הרכב שנמכרו בישראל גדל ב-26% והסתכם ב-63,289 כלי רכב לעומת כמות של 50,213 ברבעון המקביל אשתקד (ע"פ נתוני משרד הרישוי).
הירידה במכירות החברה והעלייה בסך מכירות כלי הרכב בישראל הובילו לכך שהחברה איבדה נתח שוק וברבעון הראשון הסתכם נתח השוק שלה בכ-16% לעומת כ-19% אשתקד.
החברה מציינת בדוחותיה כי "הירידה בנתח השוק של החברה ברבעון הראשון של שנת 2011 נבעה בעיקר מפגיעה בכושר התחרות של החברה עקב התחזקות היין היפני ברבעון הראשון לעומת המקביל לו אשתקד, בד בבד עם החלשות מטבעות היבוא של מתחרים ועליה בכמות המכוניות שנמכרה על ידם".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.