הפתעה בהנפקת רשת הדיסקאונט הקמעונאית ויקטורי: היום מתברר כי דווקא המתחרה, רבוע כחול, הייתה אחת הרוכשות הגדולות בהנפקה ולפי הערכות קנתה מניות ב-10-14 מיליון שקל. אתמול (ב') התקיים השלב המוסדי בהנפקת המניות של החברה, המתכננת לגייס כ-48 מיליון שקל עבור כ-18% ממניותיה, לפי שווי חברה של כרבע מיליארד שקל, אחרי הגיוס.
למרות המגמה השלילית האוחזת בשווקים בעולם ובארץ בימים האחרונים, בהנפקה נרשמו ביקושי יתר, בעקבותיהם עשויה הרשת להגדיל את היקף הגיוס לכ-60 מיליון שקל, ואת היקף המניות המונפק לכ-22% מהון החברה. השלב הציבורי בהנפקה צפוי להתקיים מאוחר יותר השבוע.
מתשקיף ההנפקה עולה כי היקפי הפעילות של ויקטורי צומחים במהירות, אולם אלה עדיין מצומצמים ביחס לצמד מתחרותיה הציבוריות, המוכרות ביותר ממיליארד שקל לשנה. היקף ההכנסות של הרשת ב-2010 הגיע ל-553 מיליון שקל - צמיחה נאה של יותר מ-20% לעומת 2009; המכירות בחנויות זהות ברשת צמחו ב-6.3%; עיקר יתר השיפור בהכנסות הגיע בזכות פתיחת חנות חדשה, הרחבת שתי חנויות קיימות והשקת כרטיס מועדון לקוחות בשיתוף עם חברת ישראכרט.
שיעור הרווח הגולמי של ויקטורינמוך ביחס למתחרות, ועמד ב-2010 על פחות מ-22%; אולם שיעור הרווח התפעולי שלה דומה למתחרותיה, ועמד ב-2010 על 4.8%. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של ויקטורי נמוך בחצי מזה של כמעט חינם, לאחר שזינק ב-57%, ונשק ל-20 מיליון שקל.
מספר הסניפים ושטחי המכירה של ויקטורי מעידים על הפער בינה ליתר החברות הבורסאיות: ויקטורי מפעילה 14 סניפים ברחבי הארץ בשטחי מכירה של 15.2 אלף מ"ר, משדרות בדרום ועד צומת רעננה בשרון. זאת לעומת 20 סניפים של רמי לוי ו-27 סניפים של כמעט חינם, שלהן שטחי מכירה של כ-23 ו-31.5 אלף מ"ר בהתאמה.
מתשקיף ויקטורי עולה כי פעילות החברה נוסדה על-ידי חיים (ויקטור) רביד ובניו, אברהם ואייל רביד, ב-1993, אז החלו להפיץ מאפים קפואים (באמצעות חברת בגט הזהב). 3 שנים לאחר מכן הפסיק אחד מהלקוחות המרכזיים את פעילותו כרשת מעדניות, וכחלק מפירעון חובו קיבלה החברה לידיה את שני סניפיו באשקלון ובקריית-גת - שם החלה לפעול בתחום הקמעונאי.
IBI ולאומי פרטנרס הובילו את ההנפקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.