משרד התקשורת בראשות משה כחלון ממשיך בתיקונים הצרכניים, בנוסף לאלה שנכנסו לתוקף ב-13 במאי 2011, והפעם בנוגע לשירותים הניתנים באמצעות חברות הסלולר ועל-ידי ספקי שירות.
כשלים צרכניים רבים נחשפים למשרד התקשורת באמצעות פעולות פיקוח ואכיפה אינטנסיביות שהמשרד מבצע מעת לעת, וכן באמצעות ניתוח פניות ציבור המגיעות אליו. בין היתר מצא המשרד כי לעתים חויבו צרכנים על שירותים שלא ביקשו לקבל. בנוסף נמצא כי לעתים הצרכן לא היה מודע לכל הפרטים הנוגעים לעסקה, ובכלל זה מחיר השירות, תקופתו וכדומה.
החל מתאריך 13 בספטמבר 2011, על חברות הסלולר תחול חובה לשמור תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של מנוי לקבל את השירות, במשך כל תקופת ההתחייבות של המנוי, ובמקרה שהמנוי אינו נמצא בתקופת התחייבות, למשך 18 חודשים אחרונים לפחות, וכן במשך שנה לאחר מועד שליחת החשבון הסופי למנוי.
כמו כן, החל מתאריך 13 בנובמבר 2011, חברות הסלולא לא יהיו רשאיות לגבות תשלום בעד שירות, אלא אם יש ברשותן תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של המנוי לקבל את השירות.
בנוגע להזמנת שירותים באמצעות אתר אינטרנט, נקבע כי הרישום לשירות ייעשה באמצעות קוד אקראי שתספק החברה הסלולרית, וזאת כדי להבטיח כי השירות אכן התבקש על-ידי המנוי באופן מפורש.
מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, מסר: "זהו מענה אמיתי לבעיה הכאובה של צרכנים רבים אשר הרגישו כי הם מחויבים לשלם עבור שירותים שלא ביקשו או שלא הבינו את מחירם האמיתי מראש. ההוראות החדשות יבטיחו שקיפות והוגנות צרכנית בתחום אספקת השירותים הסלולריים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.