בכיר בחברת החשמל אמר לוועדת חייק שאם ייושמו המלצותיה כפי שפורסמו, הוא ימליץ לחברה שלא להקימו. את הדברים אמר אתמול צביקה חרפ"ק, סמנכ"ל לוגיסטיקה בחברת חשמל, ומי שעומד בראש ועדת המכרזים לבחירת משקיע למיזם.
חרפ"ק הופיע אתמול בפני הוועדה ביחד עם עו"ד אסתי שטרנבך שמלווה את המיזם מטעם חברת החשמל. חרפ"ק הסביר שבתנאים שבהם רוצים להקים את המיזם, מתן הקלות לבזק ולהוט משמעו גדיעת המיזם באיבו, וזאת משום שלא תהיה לו הצדקה כלכלית אם ישחררו את בזק והוט מהמגבלות המוטלות עליהן.
לרוקן מתוכן
כזכור, המיזם אמור להוות "שוק סיטונאי", כלומר נאסר על המיזם למכור שירותי תקשורת ישירות לצרכנים, אלא הוא אמור להוות תשתית שתוצע לנותני השירותים השונים, לחברות תקשורת, ולכל מי שרוצה לספק שירותים באמצעות הסיבים האופטיים שיפרוס המיזם. כיוון שהלקוח של המיזם הוא המפעילים, ואין לו קשר ישיר ללקוחות, המיזם למעשה מאד מוגבל והיכולת להתחרות בבעלי תשתיות שמספקים שירותים ללא כל הפרדה ומגבלות מרוקנת אותו מתוכן.
לדברי חרפ"ק, המיזם זקוק ל"הגנת ינוקא" (מתן יתרונות למתחרה חדש בראשית הדרך, ג.פ) , שכן אם לא יפקחו על בזק, התוצאה תהיה סבסוד צולב בין השירותים לתשתית והדבר יביא לכך שבזק תוכל להציע ללקוחות הצעות שאי אפשר יהיה להתחרות בהן.
חרפ"ק דיבר גם על הבעיה הקשה העומדת לפתחו של המיזם, והיא הדרישה של הממשלה שהמיזם ייפרס בהיקף של 80% מהאוכלוסייה בתוך 7 שנים בלבד, מה שאינו יוצר שום היגיון כלכלי ומעמיד אותו בספק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.