מכירות חזקות בישראל, שפיצו על חולשה יחסית בחו"ל, סייעו לאסם לסגור את הרבעון הראשון של 2011 עם רווח נקי של 93 מיליון שקל - עלייה של 12% לעומת רווח של 83 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - כך עולה מדוחות אסם לרבעון הראשון, שפורסמו היום (ה').
אסם פספסה את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה, שכן לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות, בשוק ציפו מהחברה לרווח נקי של 103 מיליון שקל. עם זאת, הפער נובע מתחזית חריגה של אחד האנליסטים, שצפה רווח של 126 מיליון שקל.
בשורה העליונה, החברה רשמה צמיחה של 6% בהכנסות לרמה של 998 מיליון שקל - גבוה מהתחזיות שעמדו על 977 מיליון שקל. (לדף קונצנזוס התחזיות של אסם - לחצו כאן)
מכירות אסם בחו"ל ירדו ב-2.7% ל-168 מיליון שקל, אולם צמיחה של 8% במכירות בישראל לרמה של 830 מיליון שקל פיצו על כך. הסיבה לירידה במכירות בחו"ל נובעת מהתחזקות השקל, ואסם מציינת כי ללא הייסוף היו המכירות בחו"ל רושמות עלייה של 0.9%.
אסם מציינת כי הגידול במכירות החברה בא לידי ביטוי בכל המגזרים, דוגמת התחום הקולינארי (5.1% ל-182 מיליון שקל), תחום החטיפים ודגני בוקר (16% ל-147 מיליון שקל), תחום המאפה והמשקאות (7.7% ל-128 מיליון שקל) ובתחום המזון לתינוקות (20% ל-72 מיליון שקל).
מדוחות החברה עולה גם כי הרווח הגולמי גדל ב-4.4% ל-420 מיליון שקל, והרווח התפעולי גדל ב-6.6% ל-129 מיליון שקל. שיעור הרווחיות הגולמית של החברה נותרה יציבה סביב ה-42%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.