המעו"ף ננעל בעליות מעל ה-1,250 נק'; רציו צנחה 7%

משרד התשתיות הורה לעצור את קידוח "לוויתן 2" בשל התקלה ■ זיו סגל: "מהלך מעל 1,246 במעו"ף יחשב סימן שורי שני ומכאן אפשר לנסות רכיבה אסטרטגית על גל עולה"

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') בעליות שערים ברקע סוף שבוע חיובי שעבר על וול סטריט. נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הזיכרון, כך שמחר "יסתפקו" הפעילים במסחר בשוקי אסיה ואירופה, רגע לפני סוף עונת הדוחות של הרבעון הראשון. מחזור המסחר היה דליל והסתכם ב-1.014 מיליארד שקל.

משרד התשתיות הורה לעצור את קידוח "לוויתן 2" בשל התקלה - ונערך אפילו לנטישה אפשרית. בתגובה, רשמו השותפות בקידוח - רציו , דלק קידוחים ואבנר - ירידות שערים.

אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "הירידות בשוק היו מוגזמות ומבוססות על פדיונות בקרנות ובתעודות הסל, ולכן אנו סבורים כי השוק צפוי לתקן בהובלת המוסדיים שינצלו את המחירים הנמוכים כדי להיכנס חזרה לשוק".

בזירת השוק המקומי, חברת דירוג האשראי הבינלאומית Fitch אשררה במהלך סוף השבוע את דירוג האשראי של ישראל. הדירוג נותר ברמה של A יציב. הסוכנות ציינה כי אשרור הדירוג משקף את החזרה לתוואי יורד של הגרעון הממשלתי ויחס חוב-תוצר, תחזיות לצמיחה גבוהה והתחזקות החשבונות החיצוניים של המדינה.

"נתוני הכלכלה הריאלית של המשק המקומי עדיין חזקים", כותבים כלכלני בנק לאומי. "עובדה זו, ובהילקח בחשבון רמת המכפילים בה נסחר כיום שוק המניות המקומי, תומכת בעליות בטווח הארוך. עם זאת, הסביבה הגיאופוליטית ותוואי עליית הריבית במשק המקומי, עלולים להביא להמשך הסנטימנט השלילי בטווח הקצר".

גם בבנק הפועלים חוששים מהמשך ירידות בטווח הקצר, בעיקר בשל התגברות החששות ממשבר החוב באירופה והסיום הצפוי של תוכנית רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב (QE2) בחודש הבא. "החששות המוזכרים לעיל ימשיכו בטווח הקצר להעיב על השוק המניות המקומי", אומרים בבנק הפועלים.

"מהלך מעל 1243 יהווה הצהרת כוונות של הקונים"

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי מדד תל אביב 25 מצא תמיכה באזור ה-1232. עד שלא ראיתי אותה בעין לא נתתי לה משקל רב וחשבתי שכוחות הירידה יבקיעו אותה אבל עכשיו, עם סימני התמיכה, שיש להם גם עוגן על הגרף, אפשר להסתכל על הדברים קצת אחרת. מדובר ברמה שפעם הייתה רמת שיא ובהמשך נפרצה והפכה להיות רמת תמיכה אופקית. התמיכה מקבלת חיזוק מהאינדיקטורים הטכניים כך שבהמשך לניתוח הטכני מיום חמישי אפשר לחשוב שאולי וול סטריט, או לפחות התמיכה שם, אכן תציל את תל אביב.

"נכון ליום חמישי סיום המסחר, מדובר בשינוי מחשבתי. מהלך מעל 1243 יהווה הצהרת כוונות של הקונים, מהלך מעל 1246 יחשב סימן שורי שני ומכאן אפשר לנסות רכיבה אסטרטגית על גל עולה ובדיקת מהימנות שלו בשלבים טכניים שונים: 1264, 1275 ועוד כמה. התנגדות ב-1243 וירידה מתחת ל-1232 יבטלו את השינוי המחשבתי וילמדו על הימשכותה של מגמת הירידה. נכון ליום חמישי סיום המסחר, הסיכוי לעלייה קבל נוכחות ראשונית".

2 מיליארד שקל - זהו היקף הפדיונות בקרנות הנאמנות בשבוע החולף, שיא שלא נראה מאז נובמבר 2008, תקופת המשבר הכלכלי העולמי הידוע לשמצה. לפי נתוני בית ההשקעות מיטב, המשקיעים ברחו מהקרנות המסוכנות יותר, כגון הקרנות המנייתיות, ונהרו לחוף מבטחים בדמות הקרנות הכספיות.

טבע במוקד

מניית אמפל נסחרה לאחר שחברת מידרוג הורידה ביום חמישי האחרון את דירוג אגרות החוב (סדרות א', ב' ו-ג'), שהנפיקה החברה מ-Baa1 ל-Baa3 תוך הותרת הדירוג באופק שלילי, והוציאה אותם מרשימת מעקב. בחודש ינואר השנה הוכנס דירוג החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות נוכח התערערות היציבות הפוליטית והפיננסית במצרים.

כיל המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה ביום המסחר האחרון במחזור גבוה, ככל הנראה על רקע ההערכות שמחירי החוזים על האשלג בעולם יגיעו בקיץ הקרוב לרמה של כ-550 דולר לטון.

טבע רשמה עליות עקב פער ארביטראז' חיובי, לאחר שמינהל המזון והתרופות (FDA) אישר ביום חמישי האחרון לחברה לשווק בבלעדיות ל-180 יום גרסה גנרית תרופת ה-Combivir לטיפול באיידס. מדובר בתרופה עם מכירות של 315 מיליון דולר בשנה לתרופת המקור, כך שלא מדובר בהשקה גדולה עבור טבע.

ההנפקה של בריינסוויי בארה"ב מתקדמת. ביום חמישי הגישה החברה טיוטה מתוקנת לרשות ני"ע בארה"ב (ה-SEC), על בסיס הדוח הכספי של החברה לרבעון הראשון, על פיה מחיר מניה בהנפקה יהיה בטווח שבין 9 לבין 11 דולר למניה ויכללו בה גם כתבי אופציה בהיקף של שני שלישים ממספר המניות שתונפקנה, אשר מחיר מימושם יהיה 135% ממחיר המניה בהנפקה והתקופה למימושם תהיה שנתיים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]