חברת הוט תשלם ללקוח 1,500 שקל בעקבות שליחת מסרונים פרסומיים בניגוד לחוק הספאם - כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בכפר-סבא.
על-פי טענת התובע, לקוח הוט, ב-3 פעמים שונות הוא קיבל מסרוני פרסומת ולא הצליח להסיר את עצמו מרשימת התפוצה, משום שהמספר המצוין להסרה מסווג כשירות תוכן סלולרי, החסום במכשירים רבים.
"אחרי המסרון השני ומשלא הצלחתי להסיר עצמי מהרשימה", הוא מספר, "התקשרתי לשירות הלקוחות וביקשתי שיחדלו ממשלוח הודעות כלשהן". את השיחה הקליט הלקוח כדי להגישה כראיה בבית המשפט.
בכתב ההגנה של הוט הכחישה החברה מחד כי שלחה מסרונים לתובע - ובאותה נשימה הודיעה כי הסירה את הלקוח מרשימת התפוצה.
לטענת החברה, מדובר בתביעה טורדנית וקנטרנית, שכן על החשבונית שקיבל הלקוח צוין בהתאם להוראות החוק כי פרטיו האישיים עשויים לשמש למשלוח פרסומות, אלא אם יודיע בכתב לנתבעת על סירובו לקבלם. לדיון עצמו לא התייצבו נציגי החברה.
השופט דוד גדול פסק פיצוי בגובה 500 שקל עבור כל מסרון SMS, מחצית מהסכום המרבי הקבוע בחוק, בתוספת הוצאות משפט.
נגד הוט, יש לציין, עומדת ותלויה בקשה לתובענה ייצוגית בגובה 750 מיליון שקל בנושא של עבירה על חוק הספאם.
מהוט נמסר: "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.