למרות ההאטה הכלכלית והדשדוש בשוק ההון, שוק הרכב הישראלי המשיך להפגין עוצמה גם במאי. מנתונים ראשונים עולה כי מסירות הרכבים החדשים החודש צפויות להיות תואמות לממוצע הגבוה של החודשים הראשונים של השנה ולנוע סביב 17-20 אלף מסירות.
בין השאר נמשכת הפעילות הערה בשוק רכבי ה"מיני" הקטנים. מחברת קיה, שהחלה לשווק החודש את ה"פיקנטו" הקטנה, מדווחים כי עד כה הצטברו כ-1,500 הזמנות למכונית - קצב חריג, שמקורו בעיקר ברכישות של השוק הפרטי.
גם בחברת יונדאי וחברת UMI מדווחים, כי כל מלאי המכוניות הקטנות (יונדאי I10 ושברולט ספארק) שנמצא כרגע בארץ ושצפוי להגיע בשבועות הקרובים כבר מוזמן מראש.
בנוסף מעריכים בענף כי חברת צ'מפיון מוטורס רשמה במאי 1,500 הזמנות לפולקסווגן ג'טה במסגרת מבצע ההוזלות בו החלה החודש. כמות זו שוות ערך לכמחצית מכלל המכירות של המכונית בשנה שעברה. בענף מעריכים כי צ'מפיון צפויה להשתבץ בשלישיה המובילה של המותגים במאי.
מנגד, עדיין לא ברור מה תהיה יכולתן של יבואניות הרכב מיפן להמשיך ולספק הזמנות בקצב הנוכחי.
מאזדה היפנית פרסמה בסוף השבוע הודעה ולפיה צנח באפריל ייצור דגמי המפתח מאזדה 2 ומאזדה 3 בשיעור של כ-48% וכ-51% בהתאמה בשל פגיעה בשרשרת אספקת החלפים בעקבות הרעש. ייצוא המאזדה 3 לחו"ל צנח באפריל ב-61%. גם הונדה עריכה כי המפעל שלה בטורקיה, שמייצר את ההונדה סיביק - בין השאר לשוק הישראלי - ימשיך לפעול בקצב של כ-50% מהתפוקה עד סביבות ספטמבר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.