ניו יורק ניקס אמנם הפכה לשם דבר בכל הקשור להשחתת כסף על שכר שחקנים כשהוציאה 951 מיליון דולר על שכר שחקנים בעשור האחרון. אבל גם אצל דאלאס מאבריקס הרצון לזכות באליפות ראשונה בהיסטוריה התבטא בעיקר דרך תשלומי שכר מנופחים: המאבריקס היא הקבוצה השנייה ב-NBA מבחינת הוצאות על שכר שחקנים בעשור האחרון (אחרי הניקס), עם 873 מיליון דולר בסך הכל.
במלים אחרות, דאלאס בתקופת הבעלות של מארק קיובן משלמת בעשור האחרון בכ-50% לשחקנים מעל השכר הממוצע לקבוצת NBA.
האם כסף שווה אליפויות? לא. הניקס ודאלאס, ששילמו את השכר הגבוה ביותר לא זכו באליפות בעשור האחרון. ובכלל, נראה שב-NBA היחס בין זכייה באליפות לשכר הוא כמעט הפוך: מתוך 13 הקבוצות ששילמו את השכר הכולל הגבוה ביותר בעשור האחרון רק 2 זכו באליפות (לייקרס ובוסטון). 6 אליפויות מבין 10 בסך הכל הלכו לקבוצות שמדורגות בעשור האחרון בחצי התחתון מבחינת ההוצאה שלהן על שכר שחקנים.
הבזבוזים של דאלאס גם הפכו אותה לקבוצה שרשמה את אחד מההפסדים התפעוליים הכי גבוהים ב-NBA בעשור האחרון: 155 מיליון דולר בסך הכל; ב-9 מ-10 העונות האחרונות המאבריקס הפסידו כסף. רק פורטלנד טריילבלייזרס הפסידה יותר - 255 מיליון דולר, כולל הפסדים תפעוליים בכל 10 העונות האחרונות.
כסף מביא תארים
רגע לפני השביתה: רייטינג שיא ל-NBA
האם הטירוף סביב מיאמי בקיץ שעבר הצליח להשפיע עם העניין בליגה? למען האמת, כן. לא רק שהרייטינג בארה"ב של המשחקים בעונה הסדירה ששודרו ברשת ESPN עלה ב-45% בהשוואה לעונה שעברה, אלא שגם היה גבוה ב-30% מעונת 1995/96 שבה השיגה שיקגו בולס של מייקל ג'ורדן עונה היסטורית עם 72 ניצחונות; ESPN גם רשמה עלייה של 8% ברייטינג בפלייאוף בהשוואה לעונה שעברה. ברשת TNT נרשמה בפלייאוף עלייה של 25% ברייטינג, והרייטינג הגבוה אי פעם שהשיגה רשת הכבלים בשידורי NBA.
ולא רק זה: כמות הדפים הנצפים באתר NBA.com עלתה ב-40% בהשוואה לעונה שעברה, כמות הצפיות בווידיאו עלתה ב-130%, וההורדות של תכני NBA רשמיים לטלפונים הסלולאריים עלו ב-75%.
21.3 מיליון צופים הגיעו בעונה הסדירה למשחקי ה-NBA, עלייה של 1% בהשוואה לעונה שעברה, אבל עדיין מעט יותר בהשוואה לעונת השיא 2006/07 אז צפו בליגה 21.8 מיליון. כמות הקהל הממוצעת למשחק עמדה על 17,306 - הנתון החמישי הכי גבוה בהיסטוריה של הליגה.
כמות המרצ'נדייז בחנות הרשמית של הליגה עלתה ב-60%, ובנוסף נרשמה עלייה של 20% במכירות המרצ'נדייז מחוץ לארה"ב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.