הצלחה בהנפקת קרסו: הביקוש - פי 2; המחיר עלה

(עדכון) יבואני רכב מתחרים השתתפו בהנפקה: המתעניינות הן יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה של ג'ורג' חורש; צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן; ומכשירי תנועה של צבי נטע, יבואנית סוזוקי

המכרז המוסדי של הנפקת המניות של קרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו וניסאן, זכה היום לביקושים ערים ונסגר בהצלחה. הגופים המוסדיים הזרימו ביקושים של 350 מיליון שקל, כמעט פי שניים מהסכום של 180 מיליון שקל שביקשה החברה לגייס בשלב זה. על רקע ביקושי היתר עלה מחיר המניה בהנפקה ל-14.35 שקל לעומת מחיר מינימום של 14 שקל.

בסה"כ צפויה היתה קרסו לגייס מהמוסדיים ומהציבור כ-230 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-700 מיליון שקל (לפני הכסף), אך על רקע ביקושי היתר ועליית המחיר בהנפקה עולה שווי החברה לפני הכסף לכ-720 מיליון שקל. נציין כי מדובר בהנפקת המניות הגדולה ביותר שנערכה בשנת 2011 עד כה.

ל"גלובס" נודע כי יבואני רכב מתחרים הביעו עניין בהנפקת קרסו, וייתכן שחלק מהם אף הזרימו בקשות לרכישת מניות החברה בהיקף של מיליוני שקלים כל אחד. המתעניינות הן יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה של ג'ורג' חורש; צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן; ומכשירי תנועה של צבי נטע, יבואנית סוזוקי.

מיוניון מוטורס נמסר: "אנו שוקלים בחיוב את ההשקעה", ואילו ממכשירי תנועה נמסר: "לא השקענו בהנפקה אבל אנחנו בוחנים את נושא רכישת מניות קרסו". עקב הצטננות השוק בשבוע האחרון הפחיתה קרסו את השווי שלפיו היא מונפקת ב-7%. מניות החברה צפויות להצטרף למדד ת"א 100.

את ההנפקה הוביל כלל חיתום ולקחו בה חלק גם החתמים של פועלים IBI, לאומי פרטנרס ולידר הנפקות.