חברת גרופון הגישה הערב (ה') מסמכים רשמיים לקראת הנפקתה לציבור, תוך שהיא מצפה לגייס סכום בהיקף של 750 מיליון דולר. מהחברה, המספקת קופונים לרכישות קבוצתיות ברשת, נמסר כי בכוונתה להיסחר תחת הסימול GRPN. לגרופון מעל ל-83 מיליון משתמשים ברחבי הרשת, והיא מעסיקה מעל ל-8,000 עובדים.
הציפיות להנפקה של גרופון התחזקו לאחר שהחברה דיווחה על צמיחה בשיעור גבוה תוך פרק זמן קצר, כאשר היא מדווחת על הכנסות של 644.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2011, בהשוואה להכנסות בהיקף 44.2 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל בשנה שעברה. מנגד, מציגה החברה הרבעון הפסד של 113.9 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 8.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הנפקתה של גרופון מגיעה לאחר שב-19 למאי השלימה הרשת החברתית הראשונה את הנפקתה בוול סטריט: הרשת החברתית-מקצועית לינקדאין , המאפשרת למשתמשים ליצור קשר על בסיס מקצועי ועסקי, יצאה בהנפקה לציבור כשמכרה 7.84 מיליון מניות במחיר של 45 דולר, בטווח העליון של התחזיות, וגייסה 352.8 מיליון דולר לפי שווי של כ-4.3 מיליארד דולר. לינקדאין (סימול: LNKD) כמעט והכפילה את שוויה ביום המסחר הראשון, ונסחר כיום סביב רף ה-80 דולר למניה.
לאחר מכן, הנפיקה עצמה ב-23 למאי חברת יאנדקס, המפעילה את מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברוסיה. יאנדקס, המכונה "גוגל הרוסית", הצליחה לגייס 1.3 מיליארד דולר לפי שווי של 8 מיליארד דולר אחרי הכסף. בכך, ממשיכה גרופון את גל ההנפקות של חברות אינטרנט ורשתות חברתיות, בבורסה בארה"ב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.