משרד התקשורת מתכוון לבדוק את טענות החברות 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן על המבצעים של בזק, הגורמים לטענתן לפגיעה חמורה בתחרות בשוק הטלפוניה. שתי החברות נפגשו עם שר התקשורת משה כחלון וביקשו התערבות דחופה במהלכים השיווקיים האגרסיביים של בזק, שמובילים לשינוי עמוק בשוק התקשורת.
המהלך של בזק נוגע בבעיה כאובה, משום שלכאורה המבצעים השיווקיים שלה חוקיים מבחינת המשרד שמאשר אותם, אבל בפועל מתברר כי המשרד לא צפה את מלוא ההשלכות של מדיניותו - והמשמעות היא שבזק, באמצעות המבצעים האגרסיביים שלה, עוצרת את התחרות בשוק הטלפוניה ובולמת את מגמת הנטישה למתחרים באמצעות הבאנדל ההפוך (שירותי גישה לאינטרנט יחד עם התשתית).
משרד התקשורת היה ער למהלך אך ישב בחיבוק ידיים, ואולם בעקבות התערבותו של כחלון ייתכן שיגיב למהלך, שכן הבעיה היא שבזק אינה מוכנה למכור שירותי תשתית למתחרותיה במחירים סבירים, אלא במחירים שהם גבוהים מהמחירים שהיא מציעה ללקוח שלה.
התוצאה היא שבזק הפכה להיות גורם ההפצה הכי חזק בשוק הטלפוניה והאינטרנט בזכות המבצעים האחרונים, ועקב כך נוצר מצב שהיא מחלישה מאד את יכולתן של ספקיות האינטרנט להתמודד איתה.
על רקע ועדת חייק והיוזמות שלה לשינוי פני שוק התקשורת, המהלך של בזק הופך להיות בעייתי מאד, וסמייל ונטוויז'ן חוששות מכך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.