מונדיאל יכול להיות גם עסק מפסיד

חברת השיווק מאץ', שרכשה מפיפ"א את הזיכיון למכירת חבילות אירוח ה-VIP לדרום אפריקה 2010, דיווחה כי למרות הכנסות של 292 מיליון דולר, סיימה את הטורניר במינוס

חברת השיווק השווייצרית מאץ', שרכשה מפיפ"א את הזיכיון למכור חבילות "הוספיטליטי" (אירוח VIP) למשחקי מונדיאל 2010 בדרום אפריקה, הצהירה כי לא עמדה ביעד המכירות שלה.

אנריקה ביירום, אחד המשקיעים הבכירים בחברת מאץ', סיפר לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי "המכירות לטורניר גביע העולם בקיץ הסתכמו ב-292 מיליון דולר, כשהציפייה היתה להשיג לפחות 340 מיליון דולר. הפסדנו כסף מהמונדיאל הזה".

רכישת זיכיון מכירת החבילות מפיפ"א עלתה למאץ' 120 מיליון דולר, אולם לסכום זה יש להוסיף את הוצאות התפעול שמאץ' לקחה על עצמה.

יחד עם זאת, במאץ' אופטימיים לקראת המונדיאל הבא, בברזיל 2014, שגם את הזכויות עבורו רכשו מפיפ"א עבור 120 מיליון דולר. "ההערכות הן שנגיע למכירות של 500 מיליון דולר", אמר הנריקה. "כבר עכשיו השגנו מכירות לקראת הטורניר הגבוהות ב-70% מהתקופה המקבילה לפני דרום אפריקה 2010".