חברת הסטארט-אפ הישראלית Taykey, המפתח טכנולוגיה לזיהוי טרנדים ברשתות חברתיות, הודיעה היום (ה') על גיוס של 9 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון סקויה, סופטבנק היפנית וקרן Crescent Point מסינגפור. סכום זה מצטרף למיליונים הבודדים שגייסה החברה בסיבוב הראשון מקרנות מאגמה ונצ'רס וסקויה.
הטכנולוגיה של Taykey, שהוקמה ב-2008 על-ידי עמית אבנר (מנכ"ל), עומר דרור (סמנכ"ל הטכנולוגיות) ואיתי בירנבוים, מאפשרת למפרסמים למצוא בקלות את קהל היעד הרלבנטי והאפקטיבי ביותר. המערכת של Taykey, שנחשפה לראשונה ב"גלובס" בדצמבר 2010, יודעת לזהות בזמן אמת על מה מדברים באתרים חברתיים כמו פייסבוק, טוויטר, Tumblr ובכ-150 מקומות אחרים תוך שניות מעטות וכך לדעת אילו נושאים עומדים להיות טרנדיים בשעות הקרובות. מידע זה מסייע להם למשוך מפרסמים שרוצים להיות במקומות ובתחומים שעליהם מדברים ברשת.
"בתוכנית אקס פקטור בארה"ב, שם אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם פפסי, אנחנו מסוגלים לזהות תוך 20 שניות אם שיר מסוים יהפוך להיות טרנדי בשלוש השעות הקרובות", מסביר אבנר בשיחה עם "גלובס". המודל העסקי של החברה פועל על גיוס כסף ממפרסמים על-פי מודל של CPC (עלות פר הקלקה) ו-CPM (עלות פר 1,000 חשיפות).
אבנר מסביר כי הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה לגדול ולהרחיב את עצמה. "אנחנו כרגע 19 עובדים - 15 במרכז הפיתוח בהרצליה ועוד 4 במרכז המכירות שלנו בניו יורק. בעקבות הגיוס, נעסיק עוד 10 עובדים בישראל ומספר דומה בארה"ב", אומר אבנר.
לדבריו, החברה לא פועלת בשוק הישראלי כיוון שהוא קטן מדי. "אנחנו עושים קמפיינים של מאות אלפי דולרים ובישראל אין מותגים שיוציאו כל כך הרבה כסף על קמפיין", הוא אומר ומוסיף כי הקמפיינים שלנו מראים עד כה שיפור של מאות אחוזים מבחינת מכירות עבור החברות ששיתפו איתנו פעולה.
Taykey הודיעו היום גם על השקה רשמית של החברה לאחר שעד כה עבדו במצב של Stealth Mode, שבמהלכו עבדו בבטא סגורה. "אנחנו בונים חברה של מיליארד דולר ולא של 100 מיליון דולר", אומר אבנר. "אקזיט כן מדבר אלינו אבל רק אם תגיע ההצעה הנכונה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.