מחצית מהדירות ששופצו בתוכנית "הבית שלכם שווה יותר" נמכרו בתוך כחודש מסיום השיפוץ - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס". מדובר בתוכנית של זכיינית ערוץ 2 קשת, במסגרתה מגיע המעצב דניאל חסון לדירה המוצעת למכירה זמן רב ללא הצלחה, ובעקבות שיפוץ בן יומיים מציע אותה למכירה נוספת. בעקבות השיפוץ, נודע, בחרו לפחות שניים מבין 12 המשתתפים בתוכנית שלא למכור את הדירה.
מתוך 12 הדירות ששופצו בעונה הראשונה - נמכרו 6. על-פי גורמים בהפקה, הדירות ממשיכות להימכר גם בתקופה הנוכחית. מבין הדירות שנמכרו, דירה ברמלה שעמדה ריקה במשך מספר שנים, וכחצי שנה לפני השיפוץ החליטו הבעלים שהם רוצים למכור אותה, אחרי שלא נהנו ממנה בשום צורה. אחרי השיפוץ הצליחו למכור אותה בכ-150 אלף שקל יותר מהמחיר המקורי.
כך גם דירה אחרת בבת-ים, שאותה ניסו בעליה למכור במשך 3 חודשים, מעטים באו לראותה, ואף אחד לא נתן הצעת מחיר. אחרי השיפוץ הצליחו למכור במחיר המקורי שדרשו - 750 אלף שקל, במקום 600 אלף שקל בהערכת השוק המקורית.
להלן דוגמה לדירה ששופצה, בתמונות לפני ואחרי השיפוץ:
שיפוץ לפני אחרי / צלם: באדיבות
שיפוץ לפני אחרי / צלם: באדיבות
שיפוץ לפני אחרי / צלם: באדיבות
שיפוץ לפני אחרי / צלם: באדיבות
מעצב ושיפוצניקיות
המעצב דניאל חסון מוביל מזה עשור פרויקטים יוקרתיים בתחום המלונות, בתים פרטיים, מסעדות ומשרדים בארץ ובחו"ל. הוא אחראי בין היתר על עיצוב מלון חוף הצוק, מגדל היוקרה ירושלים של זהב ורשת "קפה קפה". צוות השיפוצניקיות שמצטרפות אליו מורכב מענבל אייזנברג, מומחית לשבירת קירות; ליפז יוחאי, מומחית לחידוש בצבע; ושמרית טל, מומחית לבנייה ועבודות מדויקות.
אל הדירות מגיעה הפקת התוכנית (חברת "דבש") באמצעות מתווכים או אתרים למכירה, על מנת לוודא כי אכן מדובר בנכס המועמד למכירה. עלות כל שיפוץ עומד על בין 50 ל-100 אלף שקל, ובכללה עבודת שיפוץ כבדות, כגון שבירת קירות ובניות בגבס, צביעה וריהוט כמעט מלא. בעל הדירה אינו שותף לעיצוב, והוא לא בהכרח נעשה לפי טעמו.
בין הדירות שלא נמכרו, דירה שבעל הבית החליט להשכירה, דירה נוספת שבעלת הבית החליטה להישאר ולגור בה ושתי דירות נוספות שעוד מתנהל לגביהן משא-ומתן. סביב דירה נוספת קיימת בעיה משפטית המונעת את מכירתה.
14.2% רייטינג
הצלחת התוכנית בולטת על רקע מועד שידורה: יום שישי אחר-הצהריים. ממוצע הרייטינג של העונה עומד על 14.2%, וצופים בה יותר מ-2 מיליון צופים בכל עונת שידור. אחד הפרקים אף רשם רייטינג שיא בשיעור 18.9% ו-468 אלף צופים. מדובר בנתונים הגבוהים ב-61% מהרייטינג הממוצע לרצועה ב-2010.
בעונה השנייה, שעברה ליום שבת, בחרו המפיקים כפרויקטים דירות במצב קשה במיוחד, או נכסים קטנים ודחוסים. זאת על מנת להראות לציבור, כלשון הזכיינית, "פתרונות עיצוב ושיפוץ חדשים וחדשניים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.