הסטארט-אפ הישראלי קוטנדו גייס 17 מיליון דולר

בגיוס השתתפו המשקיעים הקודמים בחברה ושני תאגידי הענק ג'וניפר וסיטריקס ■ החברה גייסה מאז הקמתה 39 מיליון דולר

חברת הסטארט אפ הישראלית קוטנדו (Cotendo) הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס הון בהיקף של 17 מיליון דולר בו השתתפו המשקיעים הקודמים בחברה ושני תאגידי הענק ג'וניפר (Juniper Networks) וסיטריקס (Citrix Systems).

כספי הגיוס ישמשו את החברה להשקת פעילות בשווקים חדשים ברחבי העולם והאצת הפיתוח. חברת קוטנדו שהוקמה בשנת 2008 מפתחת שירותי האצת והפצת תוכן (CDN and Site Acceleration) המאפשרים לאתרי אינטרנט ולארגונים גדולים לשפר את ביצועי האתרים ולפשט את ניהול הפצת התוכן. השירות מוצע בטכנולוגית מחשוב ענן. בין לקוחות החברה אפשר למצוא ספקי תקשורת מובילים, אתרי מסחר מקוונים, רשתות פרסום ורשתות חברתיות.

מאז הקמתה גייסה החברה כ-39 מיליון דולר כולל הסבב הנוכחי מקרנות ההון סיכון בנצ'מרק, סקויה וטאניה (Tenaya Capital).

רוני זהבי, מנכ"ל החברה, מספר כי במטרה להמשיך את הצמיחה המואצת, החברה בוחרת שלא להגיע לאיזון תפעולי, אלא להגדיל את ההוצאות במטרה לאפשר את הגידול במספר הלקוחות: "יש לחברה 50 לקוחות משלמים בהם פייסבוק, זינגה, MyYearBook, קונדואיט הישראלית, ויסטה פרינט, חברת התרופות באייר ואחרות".

במקביל לצמיחתה, קוטנדו עומדת בפני תביעה משפטית שהגישה כנגדה, השולטת בשוק האצת התוכן, חברת אקמאיי (Akamai), המאשימה את קוטנטנדו בהפרת פטנט. זהבי אומר שהתביעה אינה גוזלת מהחברה זמן רב והיא כנראה תתקיים במשך זמן רב. אקמאיי, אומר זהבי: "היא המתחרה העיקרית. אנחנו מציעים שירות עם ביצועים טובים יותר עם פחות שרתים וערך מוסף של פונקציונליות נוספת. אקמאיי ידועה גם כחברה שממהרת להגיש תביעות נגד חברות אחרות".

קוטנדו מוכרת ישירות אך גם חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת התקשורת האמריקנית AT&T. זהבי: "הם מוכרים את המערכת שלנו שמותקנת אצל לקוחות שלהם". במקביל, הודיעה קוטנדו על השקת פלטפורמה חדשה המיועדת לעבוד על רשתות מובייל ולהציע לספקי תקשורת כלי האצת תוכן בבאינטרנט על רשתות מובייל.

תעודת זהות

■ שנת הקמה: 2008

■ תחום: מחשוב ענן האצת תוכן

■ הון: 29 מיליון דולר

■ משקיעים: בנצ'מרק קפיטל, סקויה קפיטל, טאניה קפיטל, ג'וניפר, סיטריקס

■ מספר עובדים: 80

* מקור: IVC-Online