כפי שדווח ב"גלובס", תעריפי התחבורה הציבורית בגוש דן יתייקרו בחודש הבא בשל רפורמת האוטובוסים הנכנסת לפעימה השנייה. ב"גלובס" הוערך כבר לפני כחודש כי תעריך הנסיעה הבסיסי ("קוד 1") יעלה ב-6.7% ל-6.4 שקלים. תעריפי הנסיעה אמורים להתעדכן מידי חצי שנה בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן - 1.8% במקרה הנוכחי.
עם זאת, אזור הנסיעה עצמו בו יהיה תקף קוד הנסיעה הבסיסי יגדל, וניתן יהיה לנסוע למרכז גוש דן גם מראשון לציון, פתח תקווה ומרמת אביב ולהפך באותו מחיר. התעריף לנסיעות מרוחקות יותר, כמו מערי השרון, יעמוד על 10 שקלים ויחליף תעריפי נסיעה שנעו בין 9.8-13.6 שקלים.
עלות הפעימה השנייה ברפורמה נאמדת ב-50 מיליון שקל. בעקבות הביקורות הנשמעת בשל חלק מהשינויים הכרוכים בה, ייערך ב-27 ביוני דיון ציבורי בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ וארגונים אזרחיים אחרים בבית ציוני אמריקה בתל-אביב.
בתוך כך, לא יתייקרו בשאר אזורי הארץ תעריפי הנסיעה על רקע עליית מחירי הדלק בשנה האחרונה. את עליית המדד יספוג התקציב דו-שנתי בן 600 שקלים שאושר בפברואר האחרון לצורך עידוד התחבורה הציבורית. מתקציב זה מומנו עד כה גם הורדת תעריפי נסיעות בין עירוניות בפריפריה והוזלת כרטיסי חופשי-חודשי ברכבות ובאוטובוסים לפני מספר חודשים.
ועם זאת, גם מחירו של כרטיס חופשי-חודשי בסיסי בגוש דן יתייקר ויעמוד על 227 שקלים. מכאן, שההוזלה שלו באפריל (ל-200 שקלים) תבוטל כשהמחיר הנוכחי אף גבוה מהתעריף שנקבע לו בינואר ב-2.3%. ההוזלה המשמעותית (23.5%) תחול בכרטיסי חופשי-חודשי מרחביים, שמחירם ירד ל-248 שקלים מ-324 שקלים. בשונה מהמצב הקיים, מיולי כרטיסי החופשי-חודשי כולם (הפועלים תחת כרטיס הרב-קו) יהיו תקפים בכל חברות האוטובוסים הפועלות בגוש דן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.