5,000 צרכנים הצטרפו למחאת הצרכנים בפייסבוק הקוראת לחרם צרכנים על מוצרי מזון. למעלה מ-1,300 צרכנים הצטרפו עד כה לקבוצה חדשה שנפתחה בנושא זה בפייסבוק.
הקהילה נוסדה ביוזמה של יצחק אלרוב, שהחליט להרים את הכפפה שזרקו מאות טוקבסקיסטים באתר "גלובס" ואשר קראו להתארגן למחאה צרכנית, וזאת בעקבות סדרת הכתבות על יוקר מחירי המזון בישראל.
הקהילה בפייסבוק מתכננת להתחיל בחרם על קוטג' של כל החברות (תנובה, שטראוס וטרה), החל מה-1 ליולי ועד לסוף חודש יולי 2011. מחיר הקוטג' נסק לאחרונה לכמעט 8 שקלים.
"זה כואב לראות אנשים שמתלוננים ומתלוננים ולא עושים כלום. סוף-סוף אפשר להצביע פעם אחת ברגליים, ולא צריך מאמץ כי לא צריך להגיע לכיכרות", אמר היום (ג') אלרוב ל"גלובס". "זה ממש מוגזם שהמוצרים הישראלים נמכרים יותר זול בארה"ב מאשר בארץ, אף שמשלמים שם שינוע. זה אומר שפשוט דופקים אותנו. אני מנסה לשכנע את האנשים לא להתחיל עכשיו את החרם, כי אנחנו עדיין לא מספיק גדולים. אם עוד 20 אלף אנשים יעשו את זה, התהודה תהיה שונה. נהיה עשרות אלפים".
- מדוע דווקא קוטג'?
"קוטג' הוא סמל, וזה רק תחילת המאבק. המכה מתחת לחגורה תהיה במוצרי החלב, כי תאריך התפוגה שלהם קצר, וזה ילחץ יותר את החברות לקיר. הם יכולים לספוג אם לא יקנו במשך חודשיים זיתים. במוצרי חלב הם ממש לא יוכלו להרשות לעצמם. זה יהיה הרבה יותר מהיר והרבה יותר יעיל".
בהמשך לפרסום ב"גלובס", נפתחה קבוצה נוספת בפייסבוק על-ידי ג'קי אדרי, פעיל חברתי ידוע בדימונה, שמוביל גם את מרד צרכני המים בדימונה, הקוראת להפחתת הקניות של המוצרים כדי להשפיע על המחירים. שם הקבוצה הוא "קונים פחות, שוברים מחירים", ובשעה האחרונה בלבד לאחר הפרסום ב"גלובס" הצטרפו אליה יותר מ-700 צרכנים.
בעקבות המחאה הציבורית שהחלה ב"גלובס", מנכ"לית "אמון הציבור", גלית אבישי, ורמי לוי, בעל רשת השיווק רמי לוי שיווק השקמה, הגיבו בראיון בגלי צה"ל לנושא, והכירו ב"פערים המטורפים של מחירי המוצרים בישראל מול מדינות אחרות". לוי אף הצהיר כי רשת רמי לוי יצאה עכשיו במבצע על הקוטג' לאות הזדהות עם הצרכנים, וכי הוא מקווה שרשתות אחרות יילכו בעקבותיו.
לכתבות נוספות בנושא יוקר המחיה:
מוצרי מזון ישראליים זולים יותר בארה"ב
שלמה להב - האיש שמכתיב את מחירי הירקות
הכנסת תדון ביוקר מחירי המזון
"החיים בישראל בלתי נסבלים, מיסוי בשמיים ואפס שירות לאזרח"
בדיקת "גלובס": מוצרי המזון בישראל יקרים בעשרות אחוזים מאירופה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.