מדד המכירות הקמעונאיות נפל ב-0.2% בחודש מאי להיקף עונתי של 387.1 מיליארד דולר. מדובר בירידה הראשונה בנתון המדובר מזה 11 חודשים, לאחר 10 חודשים רצופים של עליות. אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 0.3%, בהשוואה לעליה של 0.5% באפריל.
יש לציין כי להוציא נפילה של 2.9% במכירות כלי רכב, מדד המכירות דווקא עלה - בכ-0.3%. מדד הליבה של הנתון, להוציא מכירות כלי הרכב, גז ומוצרי בניה, עלה ב-0.2% במאי.
מדד המחירים ליצרן עלה ב-0.2% במאי, קצב העלייה הנמוך ביותר של המדד מזה 10 חודשים - כאשר עלויות המזון צונחות ומחירי האנרגיה עולים. אנליסטים בשוק ציפו לעליה של 0.1% בלבד, לעומת עליה של 0.8% בחודש מארס. גם מדד הליבה של הנתון עלה 0.2% בחודש החולף.
עלויות המזון צנחו ב-1.4% במאי, בעיקר בצל נפילת מחירי הירקות. מחירי האנרגיה, בינתיים, עלו בכ-1.5%, העלייה המתונה ביותר מאז נובמבר 2010.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.