כבר כינו בעבר את משתמשי פייסבוק הכבדים כ"גולשים מכורים" או "יצורים א-חברתיים", החיים במנותק מהמציאות ואף מעדיפים את החיים הווירטואליים על פני החברים האמיתיים. "שום דבר לא יזיז את משתמשי פייסבוק ממסך המחשב שלהם", טוענים לא אחת הטכנופובים, ואילו הציניקנים מצביעים על כך שכפתור ה"לייק" הוא המחאה הציבורית האקטיבית ביותר אליה הם מסוגלים להתחייב (מי אמר קוטג'?).
אולם, מחקר חדש של חברת המחקר האמריקנית Pew Research Center טוען בדיוק את ההפך - פייסבוק עושה אותנו לאנשים טובים יותר, אקטיביים יותר והכי חשוב - חברותיים יותר.
המחקר בדק 2,255 מבוגרים בארה"ב ומצא כי משתמשי הפייסבוק מביניהם נוטים לסמוך יותר על אנשים אחרים, מספר החברים הקרובים שלהם בעולם האמיתי (לא החברים שלהם בפייסבוק) גבוה יותר באופן יחסי, הם נוטים להפגין מעורבות אזרחית גבוהה יותר וזוכים לתמיכה חברתית רחבה יותר מצדם של החברים.
כך, לדוגמה, מצא המחקר כי הסבירות שמשתמש פייסבוק כבד (שנכנס לרשת החברתית מספר פעמים ביום) ייקח חלק אקטיבי בהפגנה פוליטית גבוהה פי 2.5 פעמים בהשוואה למשתמשי אינטרנט אחרים, והסבירות שהוא ישכנע מישהו להצביע עבור מועמד פוליטי מסוים גבוהה פי 43%.
במקביל, המחקר גם חשף את רמת ההתמכרות של משתמשי פייסבוק - ביום ממוצע 15% ממשתמשי פייסבוק מעדכנים את הסטטוס שלהם, 22% מהמשתמשים מגיבים על סטטוס או פוסט של חברים, 20% מהגולשים מגיבים על תמונות של חברים, 26% משתמשים עשו "לייק" לתוכן של החברים שלהם, ו-10% מהמשתמשים מתכתבים אחד עם השני באמצעות מערכת ההודעות הפרטיות של הרשת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.