מי מאיתנו לא היה מוכן להצצה בתיק ההשקעות של וורן באפט? הפורטפוליו של איל ההשקעות הציג ביצועי-יתר יפים מאד על השוק ב-60 השנים האחרונות. המלצותיו על מניות נחשבות עד מאד, ורק לא מזמן מעריץ נלהב הסכים לשלם כ-2.6 מיליון דולר עבור ארוחה עם ענק ההשקעות האגדי.
אבל כדי להשקיע כמו וורן באפט, לא צריך להיות הוא - פשוט מספיק להבין מהם השיקולים שמנחים אותו בבחירת מניות, מידע שהוא חולק עם הציבור בפתיחות יחסית. באפט מסביר את הצלחותיו בעסקים אשר דומננטיים במיוחד בשוק בו הם עוסקים, מעדיף חברות עם "מותג" חזק, תזרים מזומנים גבוה והערכות ריאליות.
להלן יובאו 3 מניות מתוך 10 האחזקות המפורסמות ביותר של באפט, כך על פי האתר jutiagroup.
3 המניות המומלצות ביותר של באפט:
■ קוקה קולה - קוקה קולה עם יצרנית המשקאות המוגזים מספר אחת בעולם, המחזיקה בנתח של כ-42% מהשוק. למרות שהמותג העיקרי של החברה הוא הידוע ביותר, לחברה של עוד כ-13 מותגים אחרים - דוגמת מינט-מייד וספרייט - שמספקים לקוקה קולה הכנסות שנתיות בהיקף של מעל מיליארד דולר.
בחמש השנים האחרונות, קוקה קולה הגדילה את הכנסותיה ב-20%, את תשלום הדיבידנד שלה ב-10%. כמו כן, היא הציגה תשואה על ההון בשיעור של 33%, כפליים מהממוצע של החברות במדד ה-S&P500, העומד על 15%.
למרות שהתשואות על מנייתה אינן גבוהות במיוחד לאחרונה, קוקה קולה מציגה נתונים מעודדים מאד לגבי המשך תמיחה עתידית - הדיבידנד של קוקה קולה גדל בעקביות ב-49 השנים האחרונות, כולל בחודש אפריל האחרון, בו השלימה קוקה קולה גידול שנתי של 7% בדיבידנד.
■ פרוקטור אנד גמבל - החברה מחזיקה את מרבית המותגים הקשורים בסקטור משקי הבית, דוגמת חיתולי פאמפרס וסוללות דוראסל. החברה מחזיקה בבעלותה 23 מותגים בסך הכל - כאשר כל אחד מהם מציג היקף מכירות שנתי של לפחות מיליארד דולר. החברה מדורגת במקום ה-26 בדירוג החברות של מגזין Fortune.
בגלל שליטתה בהיקף מותגים רחב, פרוקטור אנד גמבל מציגה צמיחה עקבית גם בזמנים קשים. ב-5 השנים האחרונות, הציגה החברה גידול של 9% בהכנסות, 12% גידול בדיבידנד ותשואה על ההון בשיעור של 17%.
החברה משלמת למשקיעיה דיבידנד בעקביות מזה 120 שנה ברציפות, והעלתה את הדיבידנד בכל שנה ושנה ב-55 השנים האחרונות.
■ ג'ונסון אנד ג'ונסון - החברה מחזיקה בדירוג הראשון והשני בשווקים המרכזיים בהם היא מתרכזת. היא מוכרת מעל ל-100 סוגים שונים של תרופות, כאשר 7 מתוכן מציגות היקף מכירות שנתי של מעל מיליארד דולר. תזרים מוצרים חדשים עתיד לשפר גם את תוצאותיה הפיננסיות העתידיות של החברה - כאשר 25% ממכירותיה בשנה האחרונה היו ממוצרים שהשיקה החברה ב-5 השנים האחרונות.
הכנסות החברה גדלו במשך 27 שנים ברציפות, והדיבידנד עלה במשך 49 שנים, כולל גידול של 6% באפריל. ב-5 השנים האחרונות הכנסות החברה עלו ב-7%, הדיבידנד ב-11%, והיחס הממוצע של התשואה על ההון היה 27%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.