טיפאני האמריקנית (סימול: TIF) הינה חברת תכשיטים וקמעונאות ייחודית עם פעילות גלובלית. החברה מעצבת ומוכרת תכשיטי עילית תחת המותג טיפאני, וכן מוצרים אחרים כגון שעוני יד, בשמים, כלי כסף וחרסינה ואקססוריז אופנתיים. מוצרי החברה נמכרים דרך רשת חנויות המונה כ-240 סניפים ובאמצעות קטלוגים ורשת האינטרנט.
משקיעים מחפשים ללא לאות אחר חברות עם יכולות צמיחה ורווחיות גלובליות. אנו רואים בטיפאני דוגמה בולטת במגרש זה. המותג טיפאני הוא אחד הידועים בעולם מבין הקמעונאיות האמריקניות, ולמעשה 52% ממכירות החברה ב-2010 הגיעו מחוץ לארה"ב, הרבה מעל ממוצע הסקטור של 18%.
טיפאני יכולה להערכתנו להכפיל את מספר חנויותיה באסיה ובאירופה במהלך 5-7 השנים הקרובות. הצרכן האירופי מעריך את מחירי התכשיטים הסבירים של החברה ביחס למתחרותיה, והדבר יכול לאפשר לה להגדיל נתח שוק שם, כאשר כיום המכירות באירופה מהוות רק שליש משל המתחרות.
הגידול במעמד הבינוני באסיה יספק הזדמנויות צמיחה משמעותיות, והמכירות בסין (כולל טייוואן, הונג קונג ומקאו) עשויות להכפיל עצמן בשנים הקרובות. בשנה הבאה, החברה צפויה להיכנס לשווקים חדשים כמו ברזיל, רוסיה, והודו.
בשנים הקרובות אנו צופים צמיחה שנתית במכירות של כ-10%-12% וגידול שנתי של כ0.5% בשיעור הרווח התפעולי, שיביאו להערכתנו לרווח נקי של כ-5.5 דולר למניה ב-3-4 בשנים הקרובות.
אנו ממליצים על TIF ב"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 81 דולר למניה, הגבוה בכ-10% ממחירה הנוכחי.
* נכתב על ידי מחלקת המחקר של מורגן סטנלי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.