מחאת המחירים ברשת מתרחבת בעקבות בדיקת "גלובס" על יוקר מחירי המזון בישראל: כמעט 17 אלף איש הצטרפו לקבוצה בפייסבוק הקוראת להחרים מוצרי מזון באמצעות 10 כללי אצבע בסיסיים, המהווים מעין "עשרת הדיברות לצרכן".
את הקבוצה פתח משה לרנר, המגדיר עצמו כמי שמשתייך לעשירון העליון אך מדגיש כי "זאת לא המדינה שאנו רוצים", וכי "חשוב לעצור את ההרס שזורע פה הזן ההרסני של קפיטליזם חזירי שהשתלט עלינו".
"אין סיבה שידפקו אותנו בלי שום פרופורציות", כותב לרנר בקבוצה בפייסבוק. "כל מי שמצטרף לקבוצה ייקח על עצמו שבמשך בין שבועיים לחודש ימים לא יקנה את אותו מוצר שהקבוצה החליטה, ואולי כך נצליח להוזיל את המחירים ונגיע לרמת שפיות כלשהי במחירי המזון אותם אנו משלמים בכל חודש".
לריכוז בדיקות "גלובס" על יוקר המחיה בישראל - לחצו כאן
והנה "עשרת הדיברות לצרכן" שפורסמו בפייסבוק:
1. קנה השבוע 20% פחות מהשבוע הקודם.
2. בחר הזול מבין המוצרים הדומים.
3. אל תקנה דבר שאינו לצריכה מיידית.
4. אל תקנה קוטג'.
5. המעט במוצרי חלב.
6. אל תקנה תנובה כלל.
7. הימנע ממותגים שקדי מרק, במבה, מילקי.
8. אל תקנה פירות ביותר מ-10 שקל לקילו.
9. שתה מים, לא קולה.
10. אל תקנה "בשביל" הילדים - אתה נלחם על עתידם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.