כ-10 ימים לאחר תחקיר "גלובס" על יוקר מחירי המזון בארץ - הציבור זועם. חרם הקוטג' בעיצומו, הממשלה מתערבת והמחלבות ורשתות השיווק בלחץ. צוות גלובס TV יצא לשטח להביא את קולו של הצרכן הקטן, שהחליט סוף סוף לצאת מהאדישות, לשבור שתיקה ולהתייצב מול החברות הגדולות.
"70% מהציבור לא קונים היום קוטג'", אומר איציק אלרוב, ממארגני חרם הקוטג'. "הקוטג' הוא רק סמל לשאר מוצרי המזון".
אחד הצרכנים עימם שוחחנו אמר כי "המיליונרים עושים את כל הבלגן פה; מה זה 8 שקלים לקוטג'?". צרכן אחר הוסיף כי "המחירים פה מטורפים".
הצרכנים זועמים כמובן על יוקר מחירי המזון בהשוואה לאירופה וארה"ב, כשבצד השני של המשוואה הם מתוסכלים מכך שהשכר הממוצע בישראל נמוך משמעותית בהשוואה למדינות המערב. אחת הצרכניות הצביעה על המדפים עמוסי הסחורה ומסרה לגלובס TV: "למה לי לא מגיע כל הטוב הזה? למה רק לעשירים?".
הכאב בכיס גדול והצרכנים מתגעגעים לימים שבהם סל הקניות היה עולה פחות, הרבה פחות, בעיקר בתקופה שלפני הוצאת מוצרים רבים מפיקוח ממשלתי. "קשה לי; אני ואשתי מוציאים לבד 600 שקל בשבוע על אוכל. לפני 4 שנים הוצאנו 200 שקל בשבוע", אומר אחד המארגנים. צרכן אחר אמר כי "לא יכול להיות שבקבוק שמן יעלה 16 שקל - פעם זה היה 4 שקלים; זו קפיצה של חזירות".
אלרוב סיכם במשפט קצר שמתמצת את מהות המאבק הצרכני: "אנו דורשים לסיים מיד את הלחץ על המשפחות בישראל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.