גוגל תמשיך לרכוש חברות העוסקות בפרסום באינטרנט ותנסה להגדיל את חלקה בסקטור זה במטרה להתחרות בפייסבוק, כך אמר היום (ד') שותף והמנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט לקבוצה מצומצמת של עיתונאים.
"זה טוב שההכנסות של החברה יבואו ממקורות שונים", אמר שמידט ימים ספורים בלבד לאחר שהודיעה גוגל על כוונתה לרכוש את חברת AdMeld, העוסקת בפרסום באינטרנט. "התחלנו להיכנס לסקטור ועכשיו אנחנו צומחים, זה הולך להיות עסק של 10 מיליארד דולר, אפילו 20 מיליארד דולר".
רוב ההכנסות של ענקית החיפוש מ-2010, כ-29 מיליארד דולר, הן מהמודעות הקטנות שמופיעות בעת החיפוש באתר. אנליסטים רבים בשוק ציינו כי גוגל צריכה להרחיב את מקורות ההכנסה שלה ולהיכנס לתחומים נוספים כדי למנוע מהמפרסמים "לברוח" לפרסם באתרים אחרים כמו פייסבוק.
על רקע המצב, גוגל יצאה לאחרונה למסע רכישות של חברות שונות מחוץ לתחום החיפוש. "אין רשימה ספציפית של חברות שאנו מתכננים לרכוש", אמר שמידט. "אבל מתבהר לנו מה הגולש צריך שאנחנו לא יכולים לספק בעצמנו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.