אירופה סגרה במגמה מעורבת; איטליה וספרד ירדו

האיחוד האירופי וקרן המטבע העולמית אישרו אמש את תוכנית הצנע של יוון ל-5 שנים - ופתחו פתח לקבלת חבילת החילוץ ביולי ■ צניחת הנפט הרימה את מניות התעופה באסיה

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ו') במגמה מעורבת, לאחר שבבוקר עוד שררה אופטימיות ברקע אישורה של תוכנית הצנע היוונית על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע העולמית - אישור המקדם את קבלת חבילת הסיוע לממשל היווני בחודש הבא. עם זאת, חששות ליציבות בנקים באיטליה הביאו להתמתנות בעליות בחצי השני של יום המסחר. הבורסה של מילאנו סגרה בירידה של 1.6%.

מספר נתוני מאקרו פורסמו היום (ו') בארה"ב. הנתון החשוב ביותר שפורסם היום הוא הקריאה השלישית והאחרונה לצמיחת הכלכלה ברבעון הראשון, שהצביע על התרחבות של 1.9%, בהתאם ציפיות הכלכלנים. עוד פורסמו נתוני הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש מאי, שרשמו עלייה של 1.9% לעומת צפי לעלייה של 1.5% לאחר ירידה חדה של 3.6% באפריל.

אנחת רווחת גדולה נשמעה בשווקים הגלובאליים אמש לאחר אישור תוכנית הצנע של יוון ל-5 השנים הקרובות. הוסכם כי התוכנית תכלול העלאת נטל המס על הציבור ביוון וכן קיצוצים נוספים. שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס הודיע היום כי יוון תוריד את רף המינימום של מס ההכנסה ל-8,000 אירו לשנה, וכן תעלה את המס על נפט לחימום ותטיל מס סולידריות חד פעמי על הכנסות בשיעור של 1% עד 5%.

אישור תוכנית הצנע היוונית מקרב את המדינה השקועה בחובות צעד נוסף לקראת קבלת הלוואה בהיקף 12 מיליארד אירו באמצע יולי, כחלק מתוכנית החילוץ המקורית שלה - בהיקף של 110 מיליארד אירו. כמו כן, דנים באיחוד האירופי ובקרן המטבע בתוכנית חילוץ שנייה ליוון כדי למנוע מצב של חדלות פירעון וגלגול החוב של מחזיקי האג"ח היווניות: על פי ההערכות, יוון תזדקק לסיוע נוסף בהיקף של 55 מיליארד אירו עד 2014, במסגרת תוכנית חילוץ נוספת בהיקף כולל של 115 מיליארד אירו.

בלונדון נרשמו עליות במניות חברות הכרייה והבנייה.

גם באסיה ננעלו המדדים המובילים במגמה חיובית. נפילתו החדה של הנפט אתמול, לאחר דיווח כי ישוחררו 60 מיליון חביות לשוק לפצות על אי ההפקה בלוב, תרמה לחברות התעופה במזרח - נציין את Cathay Pacific Airways ואת Qantas Airways .

מניות הטכנולוגיה בדרום קוריאה רשמו אף הם עליות שערים - נציין את Samsung ואת LG .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]