שנים ארוכות אחרי שלא הייתה נוכחות ליזמים ישראלים בתחרות יזם השנה בארה"ב של חברת הייעוץ ארנסט אנד יאנג, זוהר לבקוביץ, מנכ"ל וממקימי חברת אמובי, המפתחת פלטפורמה לניהול פרסום וקמפיינים על רשתות תקשורת ניידות, זכה בפרס שנחשב לאחד מהיוקרתיים ביותר בעולם העסקי.
לבקוביץ נבחר ליזם השנה בתחום המובייל בקליפורניה, לצידו נבחרו מייסד ויו"ר לינקטאין, ריד הופמן ליזם השנה בתחום האינטרנט, וסקוט תומפסון נשיא PayPal בתחום הפיננסי.
בחודש נובמבר הקרוב יתמודד לבקוביץ' על התואר יזם השנה של ארנסט אנד יאנג בארה"ב, בו יתמודדו הזוכים בקטגוריות והאזורים השונים.
בפעם האחרונה שיזם ישראלי הצליח להיבחר ולזכות בתואר, זה היה חיים כצמן. בעבר זכו בתואר יזם השנה בקליפורניה, מייסדי יאהו, גוגל, אורקל, גרופון וסטארבאקס. לבקוביץ' הוא הישראלי היחיד השנה ברשימה.
אמובי זכתה בעבר בשלל פרסים בהם, בתואר הסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" לשנת 2008-2009, וחברת הסטרט אפ המבטיחה של הפורום הכלכלי העולמי, לפני כשנה. הקריטריונים בהם נבחנו אמובי ולבקוביץ הם הכנסות משמעותיות של יותר מכמה עשרות מיליוני דולר, חדשנות טכנולוגית יוצאת דופן ותרומה אישית לקהילה.
לבקוביץ בשיחת טלפון בבוקר היה נרגש מבחירתו: "רוב החברות שהתמודדנו מולן יש יותר מאלף עובדים, לאמובי יש כמאה. אנחנו אחת החברות הקטנות שהנכנסו לרשימת הפיינליסטים. בתעשייה התואר הזה נחשב לאחר החשובים בעולם העסקי, ומעניק לחברה הכרה משמעותית".
המוצרים של אמובי מאפשרים להתאים פרסומות רלבנטיות עבור הודעות SMS ומולטימדיה (MMS) וכן דרך סרטונים, מוזיקה, משחקים ואינטרנט במכשיר הסלולר. מאז הקמתה גייסה 54 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון סקויה, אקסל, גלובסבפן ומהחברות סיסקו, מוטורולה, וודאפון וטלפוניקה. לפני כשנה, אמובי רכשה את החברה סוכנות פרסום סלולרית מבריטניה RingRing Media, שמספקת למפרסמים שירותי תכנון וקניית שטחי פרסום, בכ-15 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.