בסט ביי היא הקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב של מוצרי צריכה חשמליים ואלקטרוניים, מכשור לבית ולמשרד, תוכנות ועוד. החברה מפעילה בארה"ב וברחבי העולם רשת חנויות תחת שמות מותג כמו: Best
Buy, Carphone Warehouse ו-Five Star, וכן עושה שימוש נרחב באינטרנט למכירת מוצריה.
בדוחות לרבעון הראשון של 2012 הפיסקלית, הציגה החברה רווח נקי למניה בסך 0.35 דולר, גבוה מהתחזיות שלנו ל-.310 דולר, זאת בעקבות מכירות טובות מהצפוי. המכירות בחנויות הרשת הפתוחות מעל שנה אחת (comps), ירדו ב1.7%, לעומת צפי שלנו לירידה של 5%.
החברה מציגה ירידה של 0.6% ברווח הגולמי מול הרבעון המקביל, הנובעת לדעתנו מהוצאות פרסום גבוהות יותר לקידום המכירות; הפרעות בשרשרת האספקה של Digital Imaging (קטגוריה עם רווח גולמי גבוה) מכיוון יפן, עקב רעידת האדמה; הוצאות דלק ושינוע גבוהות; והנחות (rebate) גבוהות מהממוצע. אנו צופים שיפור בנתון זה, מאחר שחלק מהסיבות הן חד-פעמיות.
אנו סבורים שהתוצאות יעידו על המשך גידול במכירות במהלך השנה. להערכתנו, טלוויזיות וטאבלטים צפויים להיות פקטורים מרכזיים במכירות החברה השנה, ויחד עם השיפור בשולי הרווח הגולמי, יעלו מאוד את מניות בסט-ביי מהרמה הנוכחית, על רקע התמחור הזול שלה (מכפיל 11 ל-2011 הקלנדרית) ותכנית רכישת המניות האגרסיבית של החברה (יתרה של 800 מיליון דולר עד סוף השנה). אנו ממליצים על BBY ב"תשואת יתר חזקה" במחיר יעד של 38 דולר, הגבוה בכ-17% ממחיר המניה הנוכחי.
* נכתב על ידי RBC, שותף אסטרטגי של תמיר פישמן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.