36% מגולשי האינטרנט הישראלים גולשים לפחות פעם אחת ביום באתרי קנייה חברתית, ו-80% נחשפו לתופעה - כך עולה ממצאי סקר שנערך עבור אתר באליגם באמצעות מכון רושניק אסטרטגיה. הסקר כלל 501 ראיונות אינטרנטיים המהווים מדגם אקראי מייצג של בני 18-65 דוברי עברית.
12% ממשתתפי הסקר העידו כי הם נכנסים להתעדכן במכירות באתרי קופונים וקניות חברתיות מספר פעמים ביום, וכרבע מהנשאלים - "פעם-פעמיים ביום". 19% מבקרים בהם פעם-פעמיים בשבוע, ורק 21% כלל לא מבקרים באתרים אלה.
66% מהנשאלים מודים כי מגמת הקופונים השפיעה על הרגלי הצריכה שלהם - 35% במידה קטנה, 19% במידה בינונית ו-11% במידה רבה או רבה מאוד.
הסקר מגלה עוד כי אין העדפה למוצרים ספציפיים באתרי קנייה חברתית - ישראלים אוהבים שוברים, ולא משנה מאיזה סוג: ארוחות במסעדות, מכשירי חשמל, כרטיסים לקולנוע ולמופעי בידור, ביגוד ונעליים, חופשות בארץ ובחו"ל - הכול בא בחשבון.
על רקע האינפלציה בכמות האתרים המציעים קופונים ברכישה קבוצתית, מעניין לראות מה חשוב לצרכנים באתר עצמו: חוויית המשתמש, עולה מממצאי הסקר, גם היא מרכיב חשוב במיוחד (62% הגדירו כחשוב/חשוב מאוד), לצד המרכיב המתבקש של הנחה משמעותית (98%) והתאמה מיטבית של המוצר (94%).
העובדה שמרבית הנסקרים מעידים על כך שמרכיב ההנחה וזהות המוצר משחקים את התפקיד העיקרי ברכישת הקופון מעיבה על השחקנים בשוק הזה. נראה כי רבים מרוכשי הקופונים פחות שומרים נאמנות לאתר כזה או אחר, אלא פשוט מחפשים את הדיל המנצח מבחינתם וזה שיציע להם את המחיר הנמוך ביותר עבור המוצר שהם מחפשים.
במצב כזה יהיה קשה לאתרים קטנים וחדשים יחסית, ללא תמיכה כלכלית, לצלוח את השוק הזה עם הזמן. האתרים הגדולים כבר מחזיקים מאסה מכובדת של אלפי משתמשים רשומים - אם דרך רשימת התפוצה במייל ואם דרך עמוד הפייסבוק - ולכן הם נהנים מיתרון משמעותי בתחרות על ליבו של הצרכן.
בישראל פועלים עשרות אתרי קופונים, ביניהם גרופון, באליגם, דיל היום, buy2, bigdeal, וואלה שופס. לצידם פועלים גם מספר אתרי אגרגציה, כמו tavo ו-getitall, שמטרתם לאחד למקום אחד את מרבית אתרי הקופונים עם יכולת לסנן תוצאות לפי ערים וקטגוריות של הקופונים.
לדברי מנכ"ל אתר באליגם, טל לב, הצלחת הקופונים בקרב הישראלים באה דווקא על רקע התנזרותם במשך שנים מקופונים, שיטה שהייתה אהודה במיוחד בקרב האמריקאים. "על החסם הם התגברו בזכות הצעת הערך הגבוהה", היא מסבירה, "מה גם שהיום ניתן להציג פעמים רבות את הקופון באמצעות אפליקציה בסלולר, וכל העניין נעשה פחות מסורבל או מביך".
לב מוסיפה כי מעניין לראות את מקומה של חוויית המשתמש בעיני הגולשים: "פנייה נעימה, בשפה אינטליגנטית ובממשק נעים ונוח, היא ללא ספק אלמנט חשוב בדרך להצלחה, בשוק שעתיד להתפתח ולהשתנות".
חוויית המשתמש בהחלט תהיה בעלת משמעות בעתיד הקרוב, אם מביטים על המתרחש בשוק הקופונים האמריקני. שם, שתי השחקניות הגדולות בשוק - גרופון ו-livingsocial, נכנסו חזק לתחום הקופונים מבוססי המיקום. הדבר מאפשר לצרכנים לקבל קופונים לפי מיקומם הגיאוגרפי באותו רגע - כך שאם מישהו מחפש דיל טוב לארוחת צהריים, הוא יקבל אותו ישירות לטלפון הסלולרי שלו בעודו תר אחר מסעדה לאכול בה.
השוק המקומי מתחיל להתקדם לכיוון הזה, מה שיהפוך את הקופונים להרבה יותר רלבנטיים כלפי הצרכן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.