בזק נגד משרד התקשורת: מקל על מפעילות ומחמיר איתנו

דורשת טיפול שוויוני בתלונות המשרד: "כל תלונה נבחנת לגופה"

בזק מותחת ביקורת על משרד התקשורת ועל האופן שהוא מטפל בתלונותיה. בסוף השבוע החברה שלחה מכתב למשרד התקשורת ובו היא קובלת על האופן שבו מחליט המשרד לנהוג כלפיה במסגרת התלונות האחרונות של החברות סמייל ונטוויז'ן על המבצעים שלה.

הטענה של בזק היא שקיים נוהל להגשת תלונות בין מפעילים, אלא שמשרד התקשורת לא דרש מהחברות להגיש את התלונה בהתאם לנוהל, כלומר להעביר את התלונה בליווי תצהיר שהנתונים שנמסרו מאומתים. לדברי בזק, המשרד החליט לנהוג בה איפה ואיפה כאשר הוא בודק תלונות שמופנות נגדה שלא בדרך המקובלת לפי הנוהל. כזכור, המשרד באמצעות אגף הפיקוח פנה לחברה וביקש נתונים על כל מבצעיה בחודשים האחרונים בצורה מפורטת, על מנת שיוכל לנתח האם יש אמת בתלונות. על פי הנוהל, התלונה אמורה להגיע גם לבזק - והמשרד לא עשה זאת.

בזק טוענת בין השורות שכאשר היא מתלוננת נגד מפעילים אחרים, המשרד מקפיד שהיא תגיש את התלונה על פי הנוהל, אבל כאשר מדובר בתלונות נגדה הוא אינו מקפיד שהמתלוננים יעשו זאת, מה שבעצם מטיל ספק בתוקפו של הנוהל.

במשרד התקשורת דוחים את הטענות של בזק ומסבירים כי ישנם מקרים שבהם המשרד מחליט על פי המקרה באיזה אופן עליו להגיב. כך, לדוגמה, כאשר בזק התלוננה נגד פרטנר בשל הסכסוך בנושא העלויות בעניין הפעלת המערכת להפצת SMS היא לא התבקשה להגיש תצהירים והתלונות שלה לא הועברו לפרטנר. "כל עניין נבדק לגופו ומטופל בצורה שנראית נכונה לאותו מקרה", מסרו במשרד.