העליות בת"א התמתנו בסיום לאחר אישור תוכנית הצנע ביוון

המעו"ף עלה ב-0.35% ומדד הבלוטק זינק ב-2% ■ הערכות: פוטנציאל למאגרי גז של כ-6 טריליון רגל מעוקב ב"שרה" ו"מירה" ■ הכשרה אנרגיה זינקה ב-13% ושלדיאלי ב-33.8%

המסחר בבורסה באחד-העם התנהל היום (ד') בעליות שערים למן הפתיחה, כאשר העליות הלכו והתחזקו במהלך היום בהמתנה להכרעה בפרלמנט היווני על תוכנית הצנע, אך העליות התמתנו לאחר האישור. לאחר הצבעה צמודה שהוכרעה על חודם של קולות ספורים אושרה תוכנית הצנע הכוללת קיצוצים נירחבים. אימוץ תוכנית הצנע מהווה תנאי לקבלת חבילת החילוץ מהאיחוד האירופי. נציין כי מוקדם יותר אמר נגיד הבנק המרכזי של יוון כי "אי-אישור התוכנית - תהיה התאבדות". בינתיים רחובות אתונה בוערים ואלפי אזרחים המתנגדים לתוכנית הצנע ממשיכים לצבוא על בניין הפרלמנט - גם לאחר האישור. ההשלכות ברורות: אימוץ התוכנית תקל רבות על החששות בעולם השווקים באירופה רושמים עליות חדות וגם החוזים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחת יום המסחר.

אלדר גנזל, מנכ"ל אסטרטג בית השקעות, מציין בטור ב"גלובס" כי המאורעות הגיאו-פוליטיים ואסונות הטבע של ראשית השנה אינם משפיעים עוד על הכלכלה הגלובאלית, ודחייתה של הבעיה היוונית תוריד מסדר היום את החשש מחדלות פירעון של מדינה. "שובו של האמון בצמיחה יאיץ בסקטור הפרטי להוציא יותר ולחסוך פחות, יתמוך במגזר העסקי להגדיל הוצאות ולהרחיב את מצבת כח האדם. שובו של האמון בצמיחה ידחף את המשקיעים בחזרה אל עבר נכסי הסיכון המתומחרים עתה בחסר משמעותי במונחים היסטוריים, למול הגידול החזוי ברווחיות החברות עפ"י קונצנזוס האנליסטים", כותב גנזל. "הרוח המדברית של החודשיים האחרונים הגיעה למבוי סתום והיא תשנה בקרוב את כיוונה. מי שיבחר להמתין עד שיתבהרו השמיים עשוי להחמיץ גם את הראלי הבא", מסכם גנזל.

סקר התעשיינים שפורסם היום מצביע על כך ש-63% מהתעשיינים צופים צמיחה של מעל 5% בתוצאות הכספיות בשנת 2011. עוד עולה מהסקר, כי מתוך ה-5% המדוברים - 22% צופים צמיחה של למעלה מ-8%. לשאלת מה תהיה השפעת הצמיחה בחו"ל של שווקים מתפתחים, 33% מהתעשיינים ענו שצמיחת השווקים המתפתחים תהווה הזדמנות משמעותית לצמיחת התעשייה, 33% העריכו הזדמנות זו כבינונית ו-31% כהזדמנות נמוכה.

הכשרה אנרגיה ומודיעין במוקד

גבעות ריכזה עניין לאחר שכינסה אתמול מסיבת עיתונאים באתר "מגד 5". "אנחנו בשלב מתקדם בהכנות לקידוח בבארות 6,7,8", אמר היועץ גיורא איילנד. "לוח הזמנים שלנו בעבודות הקרקע הוא עד סוף נובמבר בבאר 6; נתחיל לקדוח בינואר ולהגיע להפקה עד 8 חודשים אח"כ. חצי שנה לאחר מכן נקווה להתחיל את 'מגד 7' ואח"כ את 'מגד 8'. עד קיץ 2013 נקווה לפעילות ב-3 בארות", הוסיף האלוף במילואים.

סלקום המשיכה לביסחר על רקע הפצת מניותיה אתמול שבוצעה על ידי דויטשה בנק שמכר בשוק 5% ממניות דסק"ש בחברת הסלולר למוסדות פיננסיים אירופיים במחיר של 92.5 שקל למניה. נציין כי דסק"ש התחייבה שלא למכור עוד מניות סלקום עד ה-15 באוגוסט השנה.

מניותיהן של הכשרה אנרגיה , מודיעין , שלדיאלי ופרימיום הוסיפו להיות במוקד על רקע המתנת המשקיעים לפירסום תוצאות הסקרים הסיסמיים התלת מימדיים של רשיונות "שרה" ומירה" עוד השבוע. לפי הערכות בשוק, הדוח יפורסם ככל הנראה מחר או מחרתיים כאשר הציפיות בשוק הן למציאת מאגרי גז טבעי בגודל של כ-6 טריליון רגל מעוקב (TCF) בשני הרישיונות יחד - ויאמת את רוב הממצאים של דוח צ'פמן. על פי הסקרים הקודמים שנערכו בשטחי הרשיון, אשר בשוק ממתינים לאישושם - תהיה זו התגלית הימית הבאה של גז הטבעי ובשוק מצפים לראות אם יפורסמו גם נתונים לגבי פוטנציאל הנפט שבשטחי הרשיון.

מניית כיל בלטה בעליות והובילה את המחזורים במעו"ף לאחר שהאנליסט ג'וזף וולף מברקליס קפיטל פירסם סקירה שורית על המניה והעריך כי כיל "תזנק ב-30%" ומצמיד למניה מחיר יעד של 68 שקל. האנליסט מאמין שכיל תשווה מחירי הדשנים בראי עסקת האשלג של BPC לסיניים - "טווח המחירים של כיל ינוע בין 440 ל-450 ד' לטון".

על רקע חרם הקוטג' שהתרחב אתמול למוצרים נוספים נסחרו היום מניותיהן של רשתות הקמעונאות הנסחרות בבורסה כגון שופרסל , רבוע כחול ורמי לוי בעליות, לאחר שהודיעו היום כי הן מורידות מחירי מוצרים על חלק ממוצרי החלב ועל המוצרים שבפיקוח. ההנחות נעות בין 10% ל-30%.

מניית דן רכב זינקה לאחר שדווח כי קרדן ישראל במו"מ למכירת 34% מאוויס בכ-200 מיליון שקל לחברת המזרח שמחזיקה בנתח מ-UMI.

חברת כן פייט ביופרמה בלטה לחיוב לאחר שהודיעה כי פנתה ל-FDA, מנהל התרופות והמזון בארה"ב, בבקשה לקבל מעמד של תרופת יתום לתרופת ה-CF101 לטיפול במחלת העיניים אובאיטיס. מכן פייט נמסר כי מחלת האובאיטיס הינה בעלת שוק המוערך בכחצי מיליארד דולר בשנה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]