שבועיים לאחר תחילת סערת הקוטג' והמחאה בפייסבוק, חרם הצרכנים הצליח לשבור את רשתות השיווק והמחלבות הגדולות. במהלך מתואם להפליא הודיעו אתמול (ד') תנובה, שטראוס וטרה, 3 המחלבות הגדולות, על הורדת מחיר גביע הקוטג' ל-5.90 שקלים. רשת מגה אף הגדילה לעשות והכריזה על הוזלה של 10% במחירי המזון שבפיקוח ממשלתי.
אסטרטגיה שיווקית של יועצי תקשורת - או הבנה אמיתית לליבו של הצרכן הישראלי? אתם תחליטו. מבחינתם של יוזמי החרם, הקוטג' היה רק יריית הפתיחה. עכשיו הם מסמנים כבר את המטרה הבאה - הורדת מחיר מעדני החלב ועידוד קניית מוצרים שנמצאים תחת פיקוח מחירים.
"היוגורטים, מעדני החלב - צרכים להיות במחיר עד 2.90 שקלים", הם אומרים. "בדקנו את זה בעולם, במדינות שוות אלינו זה עולה במחיר של קצת פחות מ-2 שקלים. 2.90 זה מחיר שאנחנו יכולים להציב לעצמנו. יותר מזה אף אחד לא יהיה מוכן לשלם, וכרגע הציבור מצטרף, והוא לא יקנה את היוגורטים והמעדנים האלה ואת הגבינה הצהובה. הוא יקנה את הגבינה שבפיקוח. אותו דבר גם עם היוגורטים - הוא יקנה את היוגורטים שנמצאים במחיר של מתחת ל-2.90 ונצליח להביא את השינוי. זה בידיים שלנו".
היזמים מוסיפים: "נראה לך נורמלי שענבים יעלו 19 שקל לק"ג, כשהם עלו שליש מחיר בשנים הקודמות? מה קורה כאן? איך המחיר הזה קפץ? אנחנו לא באים עכשיו ואומרים בואו נחרים את זה, אבל אנחנו נותנים את האותות שלנו ומזהירים: חבר'ה שימו לב, זה לא שוק החלב. כל שוק המזון בכשל. טפלו בו, אחרת הציבור יטפל בו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.