בזק בינלאומי השלימה את הנחת התשתית לכבל התת ימי החדש שהיא מקימה בחוף פרישמן בתל אביב. החברה חיברה את המקטע היוצא מישראל והניחה כבל תת ימי כ-2 ק"מ לתוך הים. מחוף פרישמן יעבור הכבל לתחנת נחיתה בתוך תל אביב, ומשם יחובר למשרדי החברה בפתח תקווה.
החברה קדחה בחוף לכיוון הים בקידוח אופקי כ-200 מטר ובעוד חודשיים תתחיל להניח את הכבל פיזית באמצעות אונייה ייעודית לכיוון איטליה. על פי לוחות הזמנים של הפרויקט, בסוף השנה יהפוך הכבל לפעיל וניתן יהיה להעביר בו תנועה.
במסיבת עיתונאים שערכה החברה היום (ג') בבוקר, אמר מנכ"ל בזק בינלאומי איציק בנבנישתי שהמיזם תוכנן כך שהוא יחזיר את ההשקעה בו בתוך 5 שנים וזאת ללא קשר למכירות למתחרים, ותוך הסתמכות על כך שבזק בינלאומי תהיה המשתמשת היחידה בכבל. בנבנישתי אמר שהוא מקווה שספקיות אינטרנט נוספות יבואו וירכשו קיבולות מהכבל החדש לאור זאת שהוא יציע תחרות משמעותית לכבל היחיד שפועל היום - מד נאוטילוס. החברה לא מסרה מהו היקף ההשקעה, אך ציינה שמדובר במאות מיליוני שקלים, ובעבר העריכה שהוא יסתכם בכ-100 מיליון דולר. הקיבולת של הכבל היא 7.2 טרה בייט, כפולה מאשר בכבל מד נאוטילוס.
בחודש ספטמבר 2011 צפויה ספינת הכבילה התת ימית של חברת ASN- Alcatel Submarine Networks להתחבר לכבל זה ולפרוס אותו במעמקי הים התיכון עד לנקודת הנחיתה שהקימה בזק בינלאומי בעיר בארי שבאיטליה וזאת לאורך של כ-2,300 ק"מ. באיטליה, יתפצל הכבל בפריסה יבשתית באמצעות חברת Interoute עמה התקשרה בזק בינלאומי לחוות השרתים השייכות לבזק בינלאומי בלונדון, בפרנקפורט ובאמסטרדם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.