גוגל יכולה לנשום לרווחה: מנוע ההכנסות העיקרי שלה, תחום החיפוש, ימשיך להוות את חוד החנית בשוק הפרסום הדיגיטלי גם בשנים הקרובות - כך עולה מתחזית שפרסמה אתמול (ג') חברת המחקר eMarketer המתמחה בתחום הפרסום הדיגיטלי.
על-פי הערכת eMarketer, שוק הפרסום הדיגיטלי בארה"ב יגלגל השנה 14.38 מיליארד דולר - עלייה של 20% לעומת השנה שעברה. עוד מעריכים בחברה כי שוק הפרסום מבוסס החיפוש יגיע עד 2015 ל-21.53 מיליארד דולר.
באופן כללי, שוק הפרסום הדיגיטלי צפוי להגיע עד 2015 להיקף של 49.5 מיליארד דולר - זינוק אדיר של 90% לעומת 2010.
לצד תחום הפרסום מבוסס החיפוש, מודעות הבאנרים ימשיכו לגדול, בעיקר הודות להצלחתן של הרשתות החברתיות. השנה צפוי התחום לגלגל 7.61 מיליארד דולר בארה"ב ולצמוח עד ל-11.73 מיליארד דולר ב-2015.
תחום הפרסום שירשום את הגידול המרשים ביותר בשנים הקרובות הוא הפרסום בווידיאו, שצפוי לגלגל 7.11 מיליארד דולר - עלייה מרשימה במיוחד של 400% מהיקפו בשנה שעברה שעמד על 1.42 מיליארד דולר. שאר התחומים אמורים להציג גידולים קטנים יותר.
פייסבוק עצמה, שצמחה בשנה שעברה ב-118% בהכנסות מפרסום דיגיטלי, צפויה להציג האטה בצמיחה ולרשום גידול של 81% השנה ו-31.3% בשנה הבאה. דווקא מיקרוסופט צפויה להראות ב-2012 את אחוזי הגידול המשמעותיים ביותר בגרף ההכנסות מפרסום דיגיטלי עם צמיחה של 38.2% - מה שמשאיר את גוגל במקום השלישי בשיעורי הצמיחה עם 27.3% השנה ו-29.5% בשנה הבאה.
שתי חברות האינטרנט האחרות בחמישייה המובילה בתחום הפרסום הדיגיטלי, יאהו ו-AOL, צפויות לרשום גם השנה ירידה בהיקף ההכנסות מפרסום, אך ב-2012 הן כבר אמורות להציג נתוני צמיחה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.