חברת הסטארט-אפ הישראלית Zlango גייסה 6 מיליון דולר בסבב הגיוס השלישי שלה, שהיקפו הכולל הוא 9 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". זהו סבב הגיוס השלישי של החברה, ובו השקיעה גם קרן ההון סיכון האמריקנית DAG ונצ'רס.
יואב לורך הקים את זלנגו לפני שלוש שנים, והיא מפתחת שפה ויזואלית המורכבת מאייקונים ומשמשת להעברת מסרים בטלפונים ניידים ובחדרי צ'ט. זלנגו גייסה עד היום 22 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי, מקרנות ההון סיכון בנצ'מרק ואקסל פרטנרס וכן מקבוצת אנג'לים. החברה רושמת הכנסות של כמה מיליוני דולר בשנה.
רוני חיים, המנכ"ל, הצטרף לחברה לפני שנתיים, והוא בעל ניסיון מגוון בהיי-טק הישראלי. בעבר הוא היה שותף להקמת שלוש חברות, שבהן מילא תפקידים בכירים: גילת רשתות לוויין, פלור (שלימים הפכה לאלווריון) ופוקסקום, שהפכה למובייל-אקסס.
"כשהצטרפתי לחברה אמרתי למשקיעים שבכוונתי להביא את החברה לשווקים עצומים, ושאם יש להם תכניות אחרות אני לא מעדיף לא להצטרף". לדבריו, לפני שנתיים החברה הייתה על פרשת דרכים: "צריך היה למצוא את הדרך לממש את הפוטנציאל ולייצר הכנסות".
חיים צמצם את מצבת כוח האדם בחברה ושינה כיוון אסטרטגי. "החברה עבדה רק מול ספקי הסלולר, ומצאנו דרכים מוצלחות אחרות להגיע אל משתמשי הקצה", הוא אומר.
כיום, התוכנה של זלנגו ניתנת להורדה מחנויות היישומים, והיא "מתלבשת" על מערכת המסרונים של הטלפון הנייד כשכבה נוספת. "זה היה שינוי רדיקלי בתפיסת המוצר, זה שיפר את חווית המשתמש אבל דרש מאיתנו מאמץ וכסף", אומר חיים.
זלנגו מפתחת פלטפורמה שמאפשרת לאנשים ולארגונים להעביר הודעות בשפה ויזואליות מבלי ללמוד אותה. השפה הוויזואלית היא חלק מהודעת הטקסט המילולית שמעשירה אותה באלמנטים גרפיים.
השינוי שנעשה בחברה לא היה רק במוצר, אלא גם במודל העסקי. אם קודם לכן החברה התמקדה במכירת ובהתקנת הפלטפורמה אצל ספקי התקשורת הסלולרית, כיום היא פונה אל המשתמשים ישירות. "המפעילים מבקשים בלעדיות, נועלים את השימוש למי שאינו לקוח שלהם, וגובים דמי שימוש שהביאו לירידה ברמות השימוש. לכן, הפכנו את המוצר למודל של P2P. כך, כל משתמש יכול להוריד את התוכנה והמפעילים לא יכולים לגבות כסף על הודעות. כיום אנחנו מפעילים את שני המודלים במקביל". לדברי חיים, בשנתיים האחרונות 4 מיליון משתמשים הורידו את היישום של זלנגו.
* איך עוד מרוויחים כסף משפה ויזואלית?
חיים: "תקשורת בין אישית שמשלבת תוכן שיווקי. למשל יש לנו הסכם עם רשת בתי הקפה סטארבקס, והלוגו שלהם יכול להפוך לאייקון של בית קפה. בעתיד יהיה אפשר לשלב שירותים מבוססי מיקום או הטבות מיוחדות לדוברי השפה שלנו. חתמנו לא מזמן על חוזה עם מותג ענק, שעדיין לא ניתן לחשוף את שמו, ונפתח עבורו שפה ללקוחות שלו"
* לאיזה שוק אתם מכוונים?
"כרגע אנחנו מתקדים בהשקת המוצר שלנו בארה"ב. שם נפנה ישירות למשתמשים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.