מהפך ועליות בבורסה בסיום המסחר; טאו זינקה ב-18%

טאו מציעה לבעלי האג"ח הסדר - ושליטה בחברת סאני ■ חשיפת "גלובס": דלק נדל"ן מגייסת כסף לתשלומי האג"ח השנה ■ הבורסה באיטליה עברה לעליות

המסחר בבורסה בת"א הסתיים בעליות שערים קלות היום (ג') לאחר פתיחת מסחר שלילית, על רקע ירידות שערים חדות במסחר באירופה בעקבות החששות מפני גלישת משבר החובות באירופה לאיטליה, הכלכלה הגדולה מבין מדינות הפריפריה. הירידות בשווקים התמתנו ואף נמחקו בחלק מהם לאחר הצלחת הנפקת אג"ח של איטליה. (לסיפור המלא - לחצו כאן)

אלדר גנזל, מנכ"ל אסטרטג בית השקעות, ציין בשיחה עם "גלובס" כי "הכרזה על הרחבת קרן הסיוע האירופית - כבר בימים הקרובים. עליית התשואות החדה לא תאפשר לכלכלות השלישית והרביעית בגודלן בגוש לגלגל את חובן, וזו תאלץ את מנהיגי האיחוד לפרוס מחדש רשת הביטחון להגברת האמון והורדת התשואה, על ידי הרחבה של קרן החילוץ בהיקף 700 מיליארד אירו שהוקמה במאי שנת 2010. לקחי קריסת ליהמן ברדרס נלמדו היטב בידי הקברניטים. יעברו עוד שנות דור עד שימצא המנהיג שיהיה מוכן לחתום על חדלות פירעון של תאגיד פיננסי גדול או מדינה".

עצבנות ניכרה בוול סטריט אמש לאחר שנשיא ארה"ב, ברק אובמה כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בה דיבר על הכישלון בשיחות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנושא תקרת החוב האמריקני. אובמה אמר כי עדיין הדרך ארוכה עד להסכם עם הרפובליקנים כישלון השיחות עלול להוביל למיתון בכלכלה. עיקר המחלוקת עם הרפובליקנים היא סביב סירובם של הרפובליקנים להעלאת מסים בעוד אובמה מתעקש להעלותם.

נראה כי המשקיעים בת"א ממשיכים לאגור שורטים על מניות מובילות בשוק הישראלי, היקף השורטים על 25 המניות במדד ת"א 25 רשם שינוי מיזערי וירד ל-1.313 מיליארד שקל לעומת 1.323 מיליארד שקל בשבוע שהסתיים ב-30 ביוני. נזכיר כי בשיא שנקבע שבועיים קודם הגיע היקף פוזיציות השורט על המעו"ף ל-1.872 מיליארד שקל.

הסדר בטאו; דלק נדל"ן בצרות

דלק נדל"ן מרחיקה מעצמה, לעת עתה, את סכנת הסדר החוב. אמש נחשף ב"גלובס" כי החברה הבת - DGRE - תבצע רכישה חוזרת של מניות, וכך מניות DGRE ישוחררו משיעבודן ודלק נדל"ן תוכל לגייס אשראי כנגד השיעבוד לצורך החזר חוב למחזיקי האג"ח. על פי המסתמן, תקבל דלק נדל"ן כ-59 מיליון ליש"ט, או כ-320 מיליון שקל, והם יעזרו לה לעמוד בתשלומי הריבית והקרן של סדרות האג"ח ה' וכ"ה, בהיקף של כ-336 מיליון שקל, בחודשים אוגוסט-ספטמבר. נציין גם את אגרות החוב: אג"ח ד' , אג"ח ה' ואג"ח כ"ה .

אילן בן דב מוותר על הדיבידנים מפרטנר ומבקש ממחזיקי האג"ח של טאו הסדר חוב חלקי. חברת טאו שבשליטת אילן בן דב פרסמה היום מתווה להעברת השליטה בסאני שבשליטתו, לפיו יעביר בן דב לחברה 50% ממניות סאני לטאו.

בפעם הרביעית השנה, ובפעם השנייה תוך 10 ימים, פוצץ הלילה מסוף הגז באל-עריש, דבר שהוביל להפסקת הזרמת הגז לישראל. נציין את אמפל מחד, ואת דלק קבוצה , אבנר , דלק קידוחים וישראמקו מאידך.

מניות הבנקים וביניהן לאומי ופועלים ריכזו עניין לאחר הדיווח כי פישר ידרוש מהבנקים להגדיל הון ב-7 מיליארד ש'. במסגרת יישום תקנות באזל 3, יידרשו הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, להגיע להלימות הון של 9% לפחות, ושאר הבנקים ל-8%.

טבע המשיכה לרכז עניין בעקבות דיון שנערך אתמול בארה"ב במסגרת המשפט שטבע מנהלת נגד החברות המפתחות גרסה גנרית לקופקסון; גם בבריטניה נערך דיון במשפט שבו פייזר תובעת את טבע על הפרת פטנט ה-Lipitor. בנוסף אתמול ףפורסם ב"גלובס" כי חברת התרופות השווצרית רוש תובעת את טבע במטרה למנוע את הפצת ומכירת הגירסה הגנרית לתרופה אלוקסי נגד בחילות.

אי.די.בי וצחי סולטן הודיעו היום לשותפות מודיעין כי הם מממשים את כל כתבי האופציה סדרה 7 המצויים בידם במלואם. על פי הדיווח של שותפות חיפושי הגז, השותפה בקידוחי "מירה" ו"שרה", אי.די.בי צפויה לממש כ-619 מיליון כתבי אופציה וסולטן כ-49.5 מיליון אופציות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]