לצלילי כליזמרים חנכה הבוקר (ג') חברת נתיבי איילון את עורק דרך אם המושבות, ציר רוחב דו-מסלולי ודו-נתיבי המחבר לאורך 2.3 ק"מ בין פתח תקווה למרכזי העסקים של בני -ברק ("BBC"), רמת גן (קניון איילון) ותל-אביב (קריית עתידים).
"העידן בו מניחים אבני פינה ולא קורים דברים לא קיים בתקופתי", אמר בטקס שר התחבורה, ישראל כץ. "הקוטג' עולה והגבינה יורדת, אלה דברים חולפים. הגשר הזה קיים ואפשר לבנות סביבו".
כץ התייחס גם לביקורות שהושמעו על הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן. "אין לאן לחזור, אין למה להתגעגע. מספר הנוסעים ירד. כשרוצים לשנות מגמה, מקבלים החלטות ועושים תיקונים. התוכנית תמשיך ותתקדם, ויצטרפו אליה ה-BRT (אוטובוסים עתירי קיבולת)". הוא פנה לראשי הערים בגוש דן ואמר ש"כל אחד בעירו צריך להסביר את חשיבות השינויים בתחבורה הציבורית, כי כשאנשים ידעו, יותר מהם ייסעו בתחבורה הציבורית".
השקעה של 290 מיליון שקל
הדרך אמורה לקלוט עומסי תחבורה מדרך ז'בוטינסקי העוברת בפתח תקווה, בבני-ברק וברמת גן. זאת, במיוחד עם התחלת העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה, שאחת מתחנותיה תמוקם בסמוך לגשר על כביש 4, צפונית לצומת גהה.
בפרויקט הושקעו עד כה 290 מיליון שקל מאז 2004, והוא ייפתח לתנועה מחר, לאחר שעיריית רמת גן משכה את העתירה שהגישה הגישה בשבוע שעבר לבג"ץ, הנוגעת להרחבת דרך אבא הילל, ממשיכת דרך אם המושבות לכיוון מערב.
משרד התחבורה יעביר בימים הקרובים לנתיבי איילון 15.5 מיליון שקל לצורך ההרחבה, ועיריית רמת גן תשתתף ב-24.5 מיליון שקל נוספים. העבודות (3 נתיבים בכל מסלול, רצף רמזורים ירוקים והסטת תשתיות וניקוז) צפויות להיות מושלמות תוך כשנתיים, מאחר והמכרז כבר מוכן.
במקביל, עיריית פתח תקווה תמשיך על חשבונה את הדרך לכיוון שכונת אם המושבות עצמה תוך פרק זמן המוערך כשנה. נתיבי איילון בעצמה תקבל עוד 5.8 מיליון שקל עבור מיגון קירות אקוסטיים. מעיריית פתח-תקווה טרם נמסרה תשובה לשאלת "גלובס" בנוגע לעלות ההרחבה של הכביש מזרחה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.