לקראת דוחות גוגל: הרווח יגדל למרות אכזבת המשקיעים

ענקית מנוע החיפוש תדווח היום עם סיום המסחר על תוצאותיה לרבעון השני ■ צפי בשוק לגידול של 30% ברווח הנקי ■ מנגד, המשקיעים מאוכזבים מחוסר החדשנות המתמשך של החברה

ענקית הטכנולוגיה גוגל , צפויה לדווח היום (ה') לאחר סיום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הפיננסית לרבעון השני של שנת 2011, לאחר שמנייתה צנחה ב-6% בשלושת החודשים האחרונים. האנליסטים בשוק צופים כי גוגל תציג צמיחה מתונה בתוצאותיה - בהכנסות וברווחים כאחד - ברקע גידול היקפי הפרסום של החברה ברשת.

האנליסטים בשוק צופים כי גוגל תדווח על רווח נקי של 6.54 מיליארד דולר או 7.84 דולר למניה, ברבעון השני של השנה. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 5.09 מיליארד דולר או 6.45 דולר למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

האנליסטים צופים כי גוגל תציע גידול בביקושים לשירותי הפרסום שלה ברשת, המבוססים על תוצאות מנוע החיפוש שלה. בנוסף, צפויה גוגל ליהנות מצמיחת שירותים נוספים של החברה - דוגמת הפרסומים המבוססים על צפיות סרטונים באתר יו-טיוב, אשר בבעלותה.

מנגד, זוכרים המשקיעים בוול סטריט את הצהרויתה של הנהלת גוגל בדבר כוונתה להרחיב את פעילות החברה - ולפתח מוצרים חדשים. ציפיות אלה לא מומשו במלואם עבור המשקיעים, בלשון המעטה, ונראה שהתחושה המרכזית בוול סטריט סביב הכרזות אלה היא, בעיקר, אכזבה.

גוגל הצהירה בחודש ינואר השנה כי תעסיק יותר מ-6,000 עובדים חדשים במהלך שנת 2011, גידול של 25% במספר עובדיה הכולל.

חרף כל זאת, האנליסטים עדיין אופטימיים כאמור בנוגע לגידול ברווחיה של גוגל מפרסומות ברשת - וצופים עלייה של 16% ברווחיה של גוגל מפרסומות המבוססות על "רווח פר קליק", בהשוואה לרבעון השני אשתקד.