האופציה לרכישת זכויות המדינה בדרך ארץ נמכרה לקרן נוי-חוצה ישראל, כך מודיע היום (ה') משרד האוצר. מחיר המכירה שנקבע עומד על 1.4 מיליארד שקל (בניכוי מחיר מימוש האופציה- 1.16 מיליארד שקל), כך הודיעה ועדת המכרזים, ברשות סגן החשבת הכללית, גיל שבתאי, בהשתתפות נציגי חברת כביש חוצה ישראל.
כאמור, ההצעה הגבוהה ביותר, שגם זכתה בכל הזכויות שנמכרו, היא של קרן "נוי-חוצה ישראל"- קרן השקעות המורכבת מגופים מוסדיים. באמצעות ההליך התחרותי, הצליחה המדינה למכור את זכויותיה במחיר גבוה משמעותית ממחיר המינימום שנקבע בהליך (1.05 מיליארד שקל), ומהמחיר הנגזר מן העסקאות שבוצעו לאחרונה בחברה. נציין כי את קרן נוי-חוצה ישראל ליוו עורכי הדין גלעד וינקלר, מירי קמחי וגיל רווה.
היקף הביקושים שהתקבל מהמתמודדים השונים עומד על כ- 1.8 מיליארד שקל. חברת דרך ארץ ובעלי מניותיה יאלצו להחליט עד ה-14 לאוגוסט האם להפעיל את זכות הסירוב ולקנות בעצמם את זכויות המדינה במחיר שנקבע בהליך.
נזכיר, המדינה הודיעה אתמול כי ניגשו שבעה מתמודדים להליך המיון המוקדם בפרויקט ההארכה צפונית של כביש חוצה ישראל ובכללן חברות בינלאומיות. שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר "תוצאת ההצלחה תתרום להתמודדות עם גירעון המדינה". השר הוסיף כי "פלטפורמה זו של ביצוע פרויקטים מורכבים בשיתוף המגזר הפרטי, מצליחה להביא לידי ביטוי את היתרונות של כל אחד מהצדדים, ומאפשרת ביצוע איכותי ומהיר של פרויקטי תשתית בישראל".
פיני כהן יו"ר "קרן נוי חוצה ישראל" אמר בתגובה להודעת הזכייה כי "בהצעה הושקעו מאמצים רבים, ידע וניסיון רב. הוצאתו לפועל של המכרז הזה יחד עם הסקטור הפרטי תתרום לחיזוק התעשייה והכלכלה בישראל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.