"גלובס" מציג: אפליקציות שיעשו לכם את החיים זולים יותר

מהשוואת מחירים למוצרי סופר, דרך חיסכון בעלות הגלישה ועד קיצור זמן ההמתנה לניווט הקולי במוקדים של שירות לקוחות - האפליקציות של הטלפונים החכמים הולכות ומשתכללות

מהשוואת מחירים של מוצרי סופר, דרך חיסכון בעלות הגלישה ועד קיצור זמן ההמתנה לניווט הקולי במוקדים של שירות לקוחות: חנויות האפליקציות של הטלפונים החכמים הולכים ומתמלאים בשירותים יעילים ופשוטים לתפעול, שמספקים לצרכנים מידע שימושי בזמן אמת.

וייבר (Viber):

בדומה לרבות אחרות, Viber מאפשרת לבצע שיחות חינם בין משתמשי האפליקציה, אך בשונה מהן - הממשק שם נוח להפליא. אין צורך בהכנסת שם משתמש, אין צורך שאחרים יירשמו. כל שיש לעשות הוא להכניס את מספר הטלפון, והאפליקציה סורקת את אנשי הקשר ומסמנת מי מהם משתמש בתוכנה וניתן לשוחח איתו חינם. היזמים מאחורי האפליקציה הם ישראלים. בחברה מבטיחים כבר שאפליקציית אנדרואיד מתוכננת בהמשך, מה שעשוי להועיל לשימושיות שלה, בכך שיוסיף עוד משתמשים לקהילה. בדומה ל-Whatsapp, גם ב-Viber ניתן לשלוח SMS ואף לקבל חיווי אם מישהו התקשר דרך האפליקציה ולא הייתם זמינים.

* מבחן התוצאה: איכות השיחה תלויה באיכות החיבור האלחוטי באזור, ולכן אינה יציבה. לרוב איכות הקול בשיחה טובה מאוד.

* מיועד למכשירים: אייפון.

וואט'ס אפ (WhatsApp):

WhatsApp מאפשרת לשלוח SMS חינם באמצעות חבילת הגלישה שבמכשיר או דרך שירותי WiFi, וכך לחסוך בעלות ההודעות בארץ או מחו"ל. היא סורקת את רשימת אנשי הקשר ובונה רשימה נוספת של אנשי הקשר המשתמשים בתוכנה הזו.

* מבחן התוצאה: מדובר בדרך יעילה מאוד לחסוך בעלויות SMS, במיוחד משום שיש בה משתמשים רבים וגם מכיוון שאפשר לשלוח באמצעותה הודעות כאשר נמצאים בחו"ל וגם לצרף תמונות, קבצי וידיאו ומידע על המיקום בהודעה ששולחים. כמובן שצריך לדאוג לחיבור אינטרנט, עדיף אלחוטי כאשר נמצאים מעבר לים.

* מיועד למכשירים: אנדרואיד, סימביאן ובלקברי. במכשירי האייפון האפליקציה עולה דולר.

אונבו (onavo):

אונבו היא אפליקציה של סטארט אפ ישראלי המציע למשתמשים לחסוך בעלויות תעבורת הנתונים (דאטה). אחת הבעיות הגדולות בסמארטפונים היא שהם פשוט בזבזני דאטה גדולים, הדבר קצת פחות מפריע כאשר נמצאים בארץ ומשתמשים בחבילות הגלישה של המפעילות, אבל אם נמצאים בחו"ל, מדובר בבעיה קריטית למדי שיכולה להגיע לעלויות של אלפי שקלים וגם יותר. אונבו מציעה באמצעות התקנת האפליקציה שלה על האייפון לחסוך כ-80% בצריכת הדאטה באמצעות צמצום המידע שהטלפון מעביר ברשת.

* מבחן התוצאה: האפליקציה פשוטה מאוד להתקנה, אולם אינה מטפלת בדחיסת קבצי וידיאו כמו יו-טיוב או שיחות וידיאו.

* מיועד למכשירים: אייפון ובקרוב גם אנדרואיד.

זאפיקס (Zappix):

זאפיקס היא אפליקציה ישראלית שמאפשרת לחסוך דקות זמן אוויר ובעיקר הרבה זמן מייגע בשיטוט בתפריטים קוליים של בתי עסק ובעיקר חברות תקשורת. האפליקציה מאפשרת לקבל תפריט ויזואלי שהומר מהתפריטים הקוליים של חברות רבות בשוק המקומי.

* מבחן התוצאה: במקום להקשיב לכל התפריט, בוחרים לפני השיחה באפליקציה את היעד שאליו רוצים להגיע באותו בית עסק, מקלידים את כל הפרטים הדרושים כמו תעודת זהות ומחייגים.

הפרטים המזהים גם נשמרים באפליקציה, כך שלא צריך להקליד אותם בפעם הבאה שמחייגים.

* מיועד למכשירים: אנדרואיד, בלקברי ובקרוב גם לאייפון.

ברקודר (Barcoder):

מעין רשת חברתית של השוואת מחירים של מוצרי מזון. האפליקציה מציעה לסרוק את הברקוד של המוצר כאשר מחזיקים את הפריט בסופרמרקט ובתמורה לקבל מידע על המחירים של אותו מוצר בשאר החנויות שנמצאות באותו אזור. את המחירים והמידע על המוצרים צריכים חברי הקהילה להזין, כאשר יש אפשרות לעדכן את המחיר במקרה שהוא כבר לא אקטואלי.

יוצרי האפליקציה מבטיחים להשאיר את השירות הזה ללא עלות ועכשיו עובדים על יכולות נוספות כמו יצירת רשימת קניות והשוואתה שלה לשאר הרשתות.

* מבחן התוצאה: האפליקציה נוחה לשימוש, אבל לפעמים לוקח קצת זמן לסרוק כל מוצר וקצב הטעינה של המידע לא תמיד מספיק מהיר.

* מיועד למכשירים: אנדרואיד ובקרוב אייפון.

פנגו (Pango):

פנגו מאפשרת כבר תקופה ארוכה לוותר על המדחנים, כרטיסי החנייה ואפילו על איזיפארק, ולשלם בפשטות דרך הסלולרי - באמצעות שיחה או שליחת SMS. אך האפליקציה שהוציאה החברה מפשטת עוד יותר את התהליך הטלפוני. יתרה מזאת, היא גם חוסכת כסף בהפעלת השירות, שהוא זול יותר משיחת טלפון לשירות או שליחת הודעת SMS. האפליקציה מאפשרת זיהוי מיקום המשתמש, הפעלה וסיום של החנייה בלחיצת כפתור, קבלת חיווי על מיקום החנייה וכן קבלת תעריפי חנייה במקומות שונים בארץ.

* מבחן התוצאה: אפליקציה בהחלט נוחה שמקצרת את הסרבול בהתקשרות למוקד או בשליחת SMS.

* מיועד למכשירים: אייפון.

פול-טנק (FullTank):

עלויות הדלק הפכו להיות מרכיב לא קטן בהוצאה החודשית של הנהגים בישראל. הדרכים לחיסכון בהוצאה הזו שונות, אבל אחת מהן יכולה להתחיל במציאת תחנת הדלק הזולה באזור שבו נמצא המשתמש.

אפליקציית FullTank מציעה מידע על מחירי לליטר דלק 95 וסולר, כאשר היא גם מצרפת מידע על שעות פתיחת התחנה ומפת הגעה אליה.

* מבחן התוצאה: האפליקציה מאוד פשוטה לשימוש והיא מאפשרת למשתמשים לעדכן את המחירים בה.

* מיועד למכשירים: אנדרואיד ואייפון.

מרקטפלייס (marketplace):

בדומה לאפליקציית ברקודר, גם זו משווה מחירים בין רשתות המזון. היא מתבססת על מחירי המזון באתרי האינטרנט של הרשתות (שברוב המקרים הם יקרים יותר), אך נשענת על משתמשי האפליקציה כדי שיעדכנו את המחירים ע"י סריקת מוצרים בסופר. בחברה מבטיחים הוספת רשתות בהמשך, וגם אפשרות למצוא מוצרים תחליפיים במחיר נמוך יותר.

* מבחן התוצאה: קהילת המשתמשים שנוצרה סביב מרקטפלייס מצליחה לשמור על מחירים מעודכנים יחסית, וזאת לצד נוחות השימוש של האפליקציה.

* מיועד למכשירים: אייפון. בקרוב גם לאנדרואיד.

זאפ (zap):

אפליקציה כוללת דפדפן פנימי כדי שניתן יהיה לגלוש לעמוד היבואן ולקבל מידע נוסף, כמו גם להשלים את תהליך הרכישה

* מבחן התוצאה: האפליקציה עונה על המטרה בכך שהיא מאפשרת לנווט בין קטגוריות, להשוות בין דגמים שונים ולקבל פרטים נוספים על כל מוצר ומוצר. בנוסף,. עם זאת, לעתים היא אינה תחליף הולם לאתר. כך, למשל, היא מאפשרת לסנן מוצר לפי ארבע קטגוריות, ואילו באתר מופיעות אפשרויות סינון נוספות. על מכשירי סימביאן (נוקיה), האפליקציה זזה לאט והמענה לא מיידי מספיק. יש לציין שאפליקציית האנדרואיד סירבה לעבוד בחלק מהמקרים ובשאר עבדה באיטיות רבה.

* מכשירים: אייפון, אנדרואיד, סימביאן.

כמה (kama):

כמו באינטרנט הנייח, גם בשוק האפליקציות מנסה מנוע השוואות המחירים מבית יד2, kama, לתת מענה לפופולריות של זאפ.

במידה שיש זמן לערוך השוואות מעמיקות יותר כשאתם מסתובבים בחנויות, שווה להשוות מחירים גם דרך kama, כך תקבלו תמונה רחבה יותר על מדד המחירים.

* מבחן התוצאה: הממשק יחסית נוח, מזכיר את זה של זאפ, אבל הבעיה היא כמו באתר עצמו - מאגר החנויות והמוצרים לא מספיק גדול כדי לספק אלטרנטיבה הולמת.

* מיועד למכשירים: אייפון, אנדרואיד. אין לסימיביאן.