קרן אנדרסן-הורוביץ השקיעה 8.5 מיליון דולר ביוצאי מרקורי

יזמי הסטארט-אפ Kapriza: החברה תתרכז בהמרה של מערכות מידע להתקני המחשוב המתקדמים, כגון טאבלטים וטלפונים חכמים

זו תקופה טובה לחזור לעסקי הסטארט-אפים. הנפקות ציבוריות בוול סטריט שוב באופנה, ההון סיכון מתרומם מחדש, טרנדים טכנולוגיים מגיעים לכותרות, והיזם הוא גיבור השעה. על-כן, אין זה פלא שגל של בכירים מהעבר הלא רחוק של ההיי-טק הישראלי מקימים חברות חדשות, ומקווים להגיע להצלחה דומה לזו שאליה הגיעו עם החברות שבראשן עמדו בעבר.

כך, יזמי הסטארט-אפ Kapriza מנסים לשחזר את אחת ההצלחות של ההיי-טק הישראלי, חברת מרקורי שנמכרה ל-HP בסוף 2006 תמורת 4.5 מיליארד דולר.

את קפריזה הקימו ארבעה מנהלים בכירים לשעבר במרקורי: יובל סקרלט, שמכהן כמנכ"ל קפריזה, היה אחד ממובילי מרקורי; אורן אריאל, שכיהן עד לאחרונה כסגן הנשיא הטכנולוגי בחטיבת התוכנה של HP; רונן ערמון, שכיהן כמנהל הפיתוח בחטיבת התוכנה של HP; ואמנון לנדן, מנכ"ל מרקורי לשעבר שעזב את החברה ב-2005 על רקע פרשת תיארוך האופציות בחברה ויכהן כיו"ר קפריזה.

לדברי סקרלט, החברה תתרכז בהמרה של מערכות מידע להתקני המחשוב המתקדמים, כגון טאבלטים וטלפונים חכמים. קפריזה יצאה לדרך עם יכולת מימון מרשימה ממשקיעים פרטיים - לנדן וסקרלט עצמם, ומקרן ההון סיכון האמריקנית Andreessen Horowitz של מארק אנדרסן, מייסד נטסקייפ. הקרן, שהשקיעה בחברות כגון גרופון, טוויטר, זינגה, סיפקה 8.5 מיליון דולר לקפריזה.

לצידה אמורה להצטרף קרן הון סיכון אמריקנית נוספת שתעלה את סך הגיוס ליותר מ-10 מיליון דולר. "זאת ההתגייסות החזקה ביותר של יוצאי מרקורי מאז שנמכרה החברה", אומר סקרלט, שגם מעוניין לגייס כמה עשרות עובדים לחברה.

עוד שמות מוכרים חזרו באחרונה ליזמות פעילה בחברות אחרות. שניים מהם הם בני שניידר ורמי תמיר, שעזבו את חברת רד-האט, לה מכרו את קומראנט לפני שנתיים תמורת 107 מיליון דולר, ויצאו להקמת חברה חדשה.