כמה מרגיז להגיע לקופה עם מוצר במבצע, ולגלות שורה של תנאים שלא הובהרו בפרסומת? אותם סייגים, כך מסבירים המוכרים, מצוינים בדף הפרסום, אלא שהאותיות כל כך זעירות שהלקוח לא ראה אותן.
מחלוקות כאלה יגיעו אל קיצן: שר התמ"ת שלום שמחון חתם על תקנות הקובעות כי גודלן המזערי של האותיות בתנאים המופיעים בפרסומת יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר שבפרסומת. ההחלטה המבורכת תאפשר לצרכן לקבל מבעוד מועד תמונה אמיתית על המוצר או השירות המפורסם ולבצע בחירה מושכלת כשכל התנאים והסייגים ידועים לו מראש.
התקנות ייכנסו לתוקפן ב-1 בינואר 2012, ויחולו על כל מידע פרסומי לצרכן, לרבות פרסומים באינטרנט. התקנות אינן קובעות הוראות באשר לגודל האותיות של המידע, אלא רק באשר ליחס שבין האותיות הגדולות לקטנות באותה מודעה, ובעיקר אלה הכוללות את הסייגים לביצוע העסקה.
הפרת התקנות משולה להטעיית הצרכן ותטיל את האחריות על מי שטעמו נעשתה הפרסומת (בעל העסק).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.